اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

احیای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان سمیرم گفت: جامعه اسلامی با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیمه می‌شود.

احیای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: سعادت واقعی در گرو تقوای الهی است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: تمام شیعیان با تمام جان و وجودشان در ایام محرم برای سید و سالار شهیدان به صورت خودجوش عزاداری می‌کنند که این نشأت گرفته از عشق و شور حسینی در میان آنها است.

امام جمعه سمیرم مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) را ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباشد جامعه اسلامی بیمه نمی‌شود و این دو فریضه از واجبات قطعی است و آن قدر اهمیت دارد که امام حسین (ع ) فرمود: «هدف من از رفتن به کربلا، امر به معروف و نهی از منکر است».

وی ادامه داد: همه ما باید در سالم نگه داشتن نهضت امام حسین (ع) تلاش کنیم و در راستای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مجدانه و پرشور وارد شویم.

موسوی با تاکید بر بهره‌گیری از سخنرانی و تبیین ارزش‌های عاشورا در محافل عزاداری گفت: محرم و صفر فرصت مغتنمی بوده تا روحانیت از حضور جوانان و نوجوانان نهایت استفاده را برده و اهداف مقدس امام حسین (ع) و فلسفه قیام کربلا را برای آنها بیان کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، احیای تمام ارزش‌ها است، تصریح کرد: حجاب و رعایت پوشش نوعی تضمین امنیت و آرامش روحی و روانی در جامعه است.

امام جمعه سمیرم با بیان اینکه حجاب و پوشش اسلامی بهترین راه ترویج عفت است، اضافه کرد: حجاب عامل گسترش ارزش‌های دینی، تأمین کننده سعادت افراد و منشأ نزدیکی به خداوند است.

وی ادامه داد: غفلت از خانواده و فرزندان بزرگ‌ترین ضربه را به این کانون زده و توجه به این بنیان بسترهای تقویت کانون خانواده را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول