اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت خبر داد

اختصاص 50 درصد بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج/ مطالعه و ساخت 66 هزار تخت بیمارستانی

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص 50 درصد بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج و مطالعه، طراحی و ساخت 66 هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

اختصاص 50 درصد بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج/ مطالعه و ساخت 66 هزار تخت بیمارستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مرضیه وحیددستجردی ظهر امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع خبرنگاران در ارتباط با تخت‌های بیمارستانی در کشور اظهار داشت: اگر اعتبار تجهیز را در اختیار داشته باشیم و نیروی انسانی را جذب کنیم تا پایان سال تعداد تخت بیمارستانی در کشور به 14 هزار تخت می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

این مسئول بیان کرد: به دلیل تغییر نرخ ارز الان تجهیزات پزشکی را باید با قیمت 2.5 تا سه برابر تامین کنیم و هزینه‌ها سرسام‌آور است ضمن اینکه نیروهای انسانی برای این تعداد تخت بیمارستانی هم باید داشته باشیم.

وحیددستجردی گفت: گام‌های خوبی در هر دو جهت برداشته شده، ولی باید به نتیجه کامل برسیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اکنون در بخش دولتی بیش از 100 هزار تخت بیمارستانی داریم که بسیار رقم خوبی است و 66 هزار تخت بیمارستانی هم در حال مطالعه، طراحی و ساخت داریم که اگر این رقم به 100 هزار تخت برسد به سطح‌بندی خود برای سال 93 می‌رسیم.

وی در ارتباط با بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج نیز گفت: تاکنون 50 درصد بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج به وزارت بهداشت اختصاص یافته و معاونت راهبردی ریاست جمهوری قول دادند در این زمینه کمک بیشتری کنند و امیدواریم صددرصد اعتبار اختصاص یابد.

وحیددستجردی ابراز داشت: این بودجه صرف بیماران سرطانی، ام اس، تالاسمی و بیمارانی که نیاز به اعمال جراحی پیشرفته در ستون فقرات دارند می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان پزشکی در ارتباط با داروهای بیماران سرطانی هم اضافه کرد: داروی بیماران سرطانی باید با یارانه دارو وارد کنیم و خوشبختانه برای یارانه دارو تاکنون 87 درصد کل اعتبار اختصاص یافته البته باید به صددرصد برسد.

این مسئل ادامه داد: داروهای وارداتی که قبلا حدود 3.2 تا 3.7 درصد داورهای کل کشور بودند با ارز یک‌هزار و 50 تومان وارد می‌شد، اما اکنون باید با نرخ یک‌هزار و 226 تومان وارد کنیم بنابراین افزایش در قیمت ارز داریم و برای اینکه دارو گران نشود یارانه دارو باید به صددرصد تعلق بگیرد.

وحیددستجردی متذکر شد: اجازه نمی‌دهیم قیمت داروها علاوه بر دلایل نرخ ارز افزایش دیگری پیدا کند و در وزارت بهداشت کمیته نرخ‌گذاری داریم که بر اساس آن عمل می‌کنیم و سعی داریم هیچ قیمتی افزایش پیدا نکند مگر اینکه قیمت دلار تغییراتی داشته باشد.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: مردم اگر جایی با افزایش قیمت دارو مواجه شدند با شماره 1490 وزارت بهداشت تماس گرفته و گزارش بدهند و ما نیز پس از بررسی با متخلفان برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/66006/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول