اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی مازندران خبر داد

خسارت 36 میلیارد ریالی سیل به کشاورزی نوشهر و چالوس

خبرگزاری فارس: مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی مازندران از خسارت 36 میلیارد و 262 میلیون ریالی سیل به بخش کشاورزی در نوشهر و چالوس خبر داد.

خسارت 36 میلیارد ریالی سیل به کشاورزی نوشهر و چالوس

حمید رضوی‌نیا در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده نوشهر و چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر افزود: در پی سیل اخیر 36 میلیارد و 262 میلیون ریال به بخش کشاورزی در نوشهر و چالوس آسیب وارد شد.

وی اظهار داشت: از این مقدار 18 میلیارد و 959 میلیون ریال مربوط به نوشهر و 17 میلیارد و 310 میلیون ریال مربوط به چالوس بوده است.

رضوی‌نیا ادامه داد: با توجه به اینکه از 40 بلایای طبیعی در ایران رخ می‌دهد و استان مازندران جزء 0ا استان بلاخیز کشور محسوب می‌شود، درخواست‌مان از بهره برداران و تولیدکنندگان، دامداران و کشاورزان مازندران این است که نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند و با توجه به شرایط اسفباری که در منطقه چالوس و نوشهر و پیش از آن در بهشهر رخ داد و بر اثر باران‌های سیل‌آسا و سیلاب در بخش کشاورزی خسارات زیادی به تمامی زیربخش‌ها به‌ویژه مزارع، باغات، ابنیه و تاسیسات وارد شد انتظار می‌رود مردم متوجه این خطرات غیرقابل پیش بینی باشند و امیدوارم با توجه به شرایط اخیر بهره‌برداران محصولات و واحدهای تولیدی خود را نزد شعب بانک کشاورزی بیمه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و به ویژه شعب بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی و  NGO های بخش خصوصی اعم از خانه کشاورز، نظام مهندسی و اتحادیه‌های گاوداران، زنبورداران و مرغداران این ظرفیت وجود دارد که محصولات خود را بیمه کنند و از مزایای آن استفاده کنند.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی مازندران بیان داشت: بهره‌برداران برای بیمه کردن محصولات و  واحدهای تولیدی به یکی از شعب بانک کشاورزی مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا دفاتر شرکت‌های نمایندگی بیمه کشاورزی و نیز دفاتر اتحادیه‌های تعاونی تولید استان مراجعه و از این خدمت حمایتی استفاده کنند.

رضوی‌نیا با بیان اینکه حق بیمه دریافتی در بخش کشاورزی حدود 30 تا 40 درصد مربوط به بیمه‌گذار و حدود 60 درصد توسط دولت تامین می‌شود، گفت: با توجه به حوادث غیرقابل پیش‌بینی بخش کشاورزی، زمانی که بهره‌بردار می‌خواهد محصول یا واحد تولیدی خود را بیمه کند انتظار می‌رود موارد بیمه نامه را مطالعه و از نوع گزینه‌ای که می‌خواهد بیمه کند اطلاع لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه عمدتا کشاورزان یک بیمه ارزان قیمت را با توجه به غرامتی که دریافت می‌کنند انتخاب می‌کنند، افزود: واحدهای تولیدی و باغات و دام و طیور گزینه بالاتر انتخاب کنند تا چنانچه خسارات دیدند از غرامت بیشتری برخوردار  باشند.

رضوی نیا اظهار داشت: بررسی خسارات توسط اکیپ و گروه‌های کارشناسی متشکل از نماینده بانک کشاورزی، جهاد کشاورزی و کارشناسان بخش خصوصی ابتدا برای تشخیص میزان خسارت اقدام خواهد شد، چنانچه خسارت تایید و جزء عوامل خطر زیر پوشش بیمه باشد سپس کارشناسان برای برآورد میزان خسارات به منطقه اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: مردم نگران این نباشد که خسارتی در اثر حوادث ببینند از طرف بیمه پرداخت نخواهد شد،  چون تشخیص و برآورد میزان خسارت توسط کارشناسان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی مراکز تحقیقاتی صورت می‌پذیرد و این امیدواری وجود دارد که چنانچه خسارت زیر پوشش بیمه بوده در اولین فرصت و پس از برآورد میزان خسارت و محاسبه پرداخت خواهد شد.

رضوی‌نیا گفت: در استان مازندران با توجه به ظرفیت‌های موجود پرداخت غرامت به‌صورت الکترونیک بوده و زمان بر نخواهد بود. پس از اینکه غرامت محاسبه شد از طریق نرم افزار الکترونیکی در تمام شهرستان‌ها در کمترین زمان قابل پرداخت است.

مدیر خدمات بیمه کشاورزی مازندران در پایان اظهارداشت: با توجه به خطراتی که در استان رخ می‌دهد و مهم‌ترین آن سیل است، انتظار می‌رود محصولات و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی که در دسترس این خطر خانمان برانداز است بیمه شوند تا از خدمات حمایتی بیمه استفاده برخوردار باشند.

انتهای پیام/86014/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول