اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جلسه ستاد مدیریت بحران چالوس گزارش می‌دهد

300 خانوار سیل‌زده چالوسی آب ندارند / توزیع آب با تانکر

خبرگزاری فارس: در جلسه مدیریت بحران چالوس اعلام شد: تمام مشترکان شهری دارای آب هستند، گاز تمام مشترکان وصل است و در روستاها 300 خانوار به دلیل از بین رفتن شبکه آبرسانی، آب ندارند که توسط تانکر آب توزیع می‌شود.

300 خانوار سیل‌زده چالوسی آب ندارند / توزیع آب با تانکر

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی فرماندار چالوس پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان چالوس که با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای آسیب‌دیده سیل اخیر و خبرنگاران برگزار شد، افزود: با همکاری و مشارکت دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و همچنین صبر و حوصله مردم بخش زیادی از بحران سیل در منطقه به ویژه در روستاها کنترل شده است.

وی اظهار داشت: دهیاران بر اساس موارد مورد نیاز اعلام خسارت و درخواست کمک داشته باشند.

رضایی ادامه داد: نیاز است تا دهیاران با مدیران بحران هماهنگی بیشتری برای انجام اقدامات لازم درباره کنترل مسائل به سیل داشته باشند.

در این جلسه مرتضی خداپرست و عیسی میردار به عنوان دهیاران روستاهای تازه‌آباد و خرمنه به ذکر برخی از وسایل مورد نیاز و اولیه مردم پرداختند.

آنها وسایل گرمایشی مثل بخاری و والور، تامین نفت سفید برای آنها، اجاق گاز، یخچال و تلویزیون، لوازم‌التحریر، فرش و موکت، رختخواب و مواردی از این دست را از ملزوم‌های اساسی برای افراد آسیب‌دیده عنوان کردند.

بخشدار مرکزی چالوس نیز با اشاره به اینکه به بیش از 600 واحد مسکونی در روستاها و شهر هچیرود بخش مرکزی چالوس آسیب جدی وارد شد، برآورد اولیه میزان خسارت در بخش مرکزی را بیش از 20 میلیارد تومان عنوان داشت.

علی ردایی اظهار داشت: خسارت سیل به پل‌ها، کانال‌های آب، انهار زراعی، باغات، اراضی کشاورزی، واحدهای دام و طیور، تاسیسات برق، آب ، گاز و مخابرات بسیار جدی بود که امیدواریم هرچه سریع‌تر نسبت به تامین اعتبار آن از سوی مسئولان ذیربط اقدام شود.

وی همچنین با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی، نظامی، بسیج و سپاه در برقراری امنیت روستاهای بخش مرکزی چالوس پس از وقوع سیل بیان کرد: اهالی روستاهای بخش مرکزی چالوس دغدغه خاطری درباره تامین امنیت نداشته باشند.

همچنین در این جلسه مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی، گاز و مدیران شهری اقدامات انجام شده را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه عنوان شد تمامی مشترکان شهری دارای آب هستند، گاز تمام مشترکان وصل است و در روستاها تنها 300 خانوار به دلیل از بین رفتن شبکه آبرسانی آب ندارند که توسط تانکر کار توزیع آب در حال انجام است.

پرداخت بیش از 3 میلیارد ریال خسارت توسط بیمه ایران

رئیس شرکت سهامی بیمه ایران چالوس و نوشهر نیز با اشاره به اینکه تا پایان روز 24 آبان بیش از 3 میلیارد و 255 میلیون و 114 هزار و 130 ریال خسارت به بیمه‌شدگان نوشهر و چالوس پرداخت شد، افزود: این میزان به 76 بیمه شده چالوسی و نوشهری پرداخت شد.

رضا شوش پاشا تصریح کرد: از این میزان به 28 بیمه شده چالوسی یک میلیارد و 978 میلیون و 302 هزار ریال، به 45 بیمه شده نوشهری یک میلیارد و 231 میلیون و 361 هزار ریال و به 3 بیمه شده هچیرودی 45 میلیون و 450 هزار ریال خسارت پرداخت شد.

خسارت 17 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی

نماینده سازمان جهاد کشاورزی چالوس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های به ‌عمل آمده از 60 درصد مناطق در سیل اخیر در این بخش 17 میلیارد و 310 میلیون ریال خسارت به بار آمده است، اظهار داشت: در بخش طیور میزان خسارت 3 هزار قطعه بومی به مبلغ 600 میلیون ریال، در کندوی زنبور عسل خسارت به 500 کندو به مبلغ یک میلیارد ریال، در جایگاه دام و علوفه و سایر نهاده‌های دامی سه میلیارد ریال، در دام سنگین به 70 راس دام به مبلغ یک میلیارد ریال و در شرکت تعاونی روستایی اشکاردشت 50 تن کود شیمیایی به مبلغ 300 میلیون ریال خسارت وارد آمده است.

غلام رضوی ادامه داد: در این سیل دیوار باغات به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال، در بخش گل و گیاه به میزان یک میلیارد ریال، جاده دسترسی به طول 300 متر و مبلغ 60 میلیون ریال، لایروبی با 2 هزار متر و مبلغ 500 میلیون ریال، تاسیسات باغی و دامی و زنبور و طیور و گلخانه با 4 میلیارد ریال و بازسازی سیستم آبیاری تحت فشار برای 100 هکتار به مبلغ 500 میلیون ریال برآورد خسارت شد.

وی ادامه داد: در مرکبات و کیوی کاهش 35 تا 40 درصدی محصول در باغاتی که آبگیر هستند را شاهدیم که به تفکیک به 30 هکتار باغ کیوی به مبلغ 490 میلیون ریال و 70 هکتار باغ مرکبات به مبلغ 3 میلیارد و 360 میلیون ریال خسارت بر جا گذاشته است.

آسیب به بیش از 1200 واحد مسکونی و تجاری در چالوس

رئیس بنیاد مسکن چالوس نیز در این جلسه اظهار داشت: کار بررسی میزان خسارت توسط اکیپ‌های بنیاد مسکن انجام شده است و مشخص شده که به یک‌هزار و 287 واحد مسکونی و تجاری خسارت کلی تا جزئی وارد امده است.

رضا کاظمی اظهار داشت: در حوزه شهری به 675 واحد مسکونی و 96 واحد تجاری آسیب وارد شد و این میزان در روستاها 491 واحد مسکونی و 25 واحد تجاری بوده است.

انتهای پیام/86014/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول