اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت موافقت کارگروه ملی کشاورزی

بانک سپه مسئول پرداخت اعتبارات طرح‌های کشاورزی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: بانک سپه مسئول پرداخت اعتبارات جدید ابلاغی به متقاضیان طرح‌های کشاورزی شد که این امر به کارگروه کشاورزی کشور ابلاغ شده است.

بانک سپه مسئول پرداخت اعتبارات طرح‌های کشاورزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه طرح توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: بانک سپه متولی پرداخت 91 میلیارد تومان از اعتبارات جدید ابلاغی به متقاضیان طرح‌های کشاورزی شد که این امر به کارگروه کشاورزی کشور ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید میزان اشتغال واقعی هر طرح برآورد شود، افزود: طرح‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسند باید تولید و اشتغال پایدار داشته باشند.

حجازی خواستار سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه کشاورزی آماده بهره‌برداری شد و ادامه داد:‌ شهرستان‌ها باید تشکیل تعاونی‌ها را شتاب بیشتری دهند و  طرح‌های انفرادی را به سوی تعاونی‌ها هدایت کنند.

*اولویت بندی تخصیص آب برای سطوح قابل کشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت:‌ میزان سطوح قابل کشت بیش از ذخایر آب و حجم تقاضای کشاورزان برای کشت است از این رو مقرر شده تخصیص آب برای سطوح قابل کشت اولویت بندی شود.

کیخسرو چنگلوایی افزود: ذخایر آبی استان 38 میلیون مترمکعب و نیاز آبی خوزستان 150 میلیون متر مکعب است.

وی اضافه کرد:‌ تاکنون 6 هزار و 351 طرح به مبلغ 500 میلیارد تومان و معادل 89 درصد کل طرح‌ها به بانک عامل معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد:‌ 3 هزار و 162 طرح به مبلغ 202 میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به متقاضیان است که نسبت به گزارش هفته گذشته 7 میلیارد تومان افزایش در پرداخت‌ها را نشان می‌دهد.

*تامین 40درصد ذرت کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز با بیان اینکه 40درصد ذرت کل کشور از خوزستان تامین می‌شود، اظهار داشت: امسال حدود 115 هزار هکتار از اراضی مستعد استان به کشت محصول ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص یافته که از هر هکتار به ‌طور متوسط هفت تن و 500 کیلوگرم محصول ذرت دانه‌ای و 55 تن ذرت علوفه‌ای برداشت می‌‌شود.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: بر این اساس پیش بینی می‌شود 715 هزار تن ذرت علوفه‌ای و 750 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت ذرت در استان، گفت: کاشت تابستانه ذرت از دهه سوم تیرماه در استان آغاز شد که در حال حاضر برداشت این محصول آغاز و تا ابتدای دی ماه ادامه دارد.

قاسمی نژاد تصریح کرد: 50 درصد از ذرت دانه‌ای تولیدی مورد نیاز خوزستان است و مابقی این محصول به سایر استان‌ها صادر می‌‌شود.

انتهای پیام/72007/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول