اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون امنیت ملی ‌مجلس مطرح‌ کرد

سلامت کامل گروگان‌های ایرانی در سوریه/ ‌جلسه با ‌سران گروه‌های مخالف ‌

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گروگان‌های ایرانی در سوریه در سلامت کامل هستند و رایزنی برای آزادی آنها ادامه دارد.

سلامت کامل گروگان‌های ایرانی در سوریه/ ‌جلسه با ‌سران گروه‌های مخالف ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علاءالدین بروجردی عصر امروز با حضور در منزل سه خانواده گروگان ایرانی در تحولات سوریه که از شهر سیرجان بودند ضمن قدردانی از صبر و مقاومت این خانواده‌ها اظهار داشت: تمام گروگان‌ها در سلامتی کامل هستند و آخرین عکسی که از آنان دریافت شده نشان‌دهنده این مطلب است.

وی افزود: مجموعه رفتارهای این زائران اسیر به گونه‌ای بوده است که گروگان‌گیران نیز تحت تاثیر روحیات آنان قرار گرفته‌اند و امیدواریم به زودی موانعی هم که وجود دارد برطرف شود و ما شاهد آزادی آنان باشیم و سفیر ما در سوریه هفته‌ای دو تا سه بار با آنان در تماس است.

بروجردی با بیان اینکه با تأسی از حضرت زینب (س) صبر پیشه کنیم، تصریح کرد: نظام اسلامی از هیچ تلاش و کوششی که منجر به آزادی این زائران اسیر است، فروگذار نمی‌کند و ما مرتب به دنبال رایزنی سیاسی برای نجات آنها هستیم.

وی گفت: فردا عده‌ای از سران گروه‌های مخالف سوریه و مقامات سوریه در تهران جلسه دارند که در این جلسه یکی از مسائل مطرح آزادی گروگان‌هاست و امیدواریم منجر به این آزادی شود.

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان نیز ضمن خیر مقدم به رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و همراهان گفت: امیدعلی اسکندری، حسین محمودی‌پور و احمد حافظ‌آبادی از 44 گروگان بحران سوریه هستند که در سیرجان زندگی می‌کنند و از صبر و مقاومت خانواده‌های آنان قدردانی می‌کنیم که با سعه‌صدر همراه با نظام اسلامی به دفاع از آرمان‌های انقلاب می‌پردازند.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که اقدام به دیدار با خانواده گروگان‌های حوادث سوریه کرده است، اظهار داشت: امید است وزارت امور خارجه هم تمام تلاش را برای آزادی گروگان‌ها انجام دهد.

در پایان این دیدار فرزند امیدعلی اسکندری خواستار امکان تماس تلفنی با پدر و یا امکان نامه‌نگاری با آنان شد که علاالدین بروجردی در همین جلسه با سفیر ایران در سوریه تماس گرفت و مقرر شد این خواسته مطرح و میسر و از طریق کمیسیون امنیت مجلس پیگیری شود.

انتهای پیام/80015/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول