اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

بازنگری مفهومی ضرورت احیای شاخصه‌های عزاداری صحیح است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ماکو گفت: برای اینکه الگوی عزاداری صحیح در ماه محرم در جامعه فعلی احیاء شود باید شاخصه‌های آن در جامعه به صورت مفهومی مورد بازنگری قرار گیرد.

بازنگری مفهومی ضرورت احیای شاخصه‌های عزاداری صحیح است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برخورداری از الگوی صحیح عزاداری در عصر حاضر مستلزم بازنگری در مبانی صحیح عزاداری البته با توجه به مقتضیات امروزی است.

وی تصریح کرد: بازگشت به ریشه‌های هویتی و داشتن شناخت کافی از مبانی اصیل فرهنگ اسلامی زمینه را برای اجرای صحیح و به دور از انحراف و خرافه مراسمات مذهبی و عزاداری‌ها به ویژه سوگواری ایام محرم فراهم می‌سازد.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه وجود انحراف و خرافه در مجالس عزاداری سبب مخدوش شدن چهره واقعی حق و باطل می‌شود آن را آسیب جدی جامعه مدرن عنوان کرد و گفت: این آسیب می‌تواند گرایش جوانان در چنین مجالسی را تحت تأثیر قرار داده و آنها را نسبت به حوادث تاریخی مطرح شده در اسلام بدبین سازد.

رنجبری با تاکید بر اهمیت نقش مبلغان در زمینه مقابله با نفوذ خرافه و انحرافات مذهبی در مجالس دینی، خاطرنشان کرد: مبلغ و روحانی متعهد باید با تسلط یافتن بر مبانی تاریخ تحلیلی در راستای ارائه اصول و ارزش‌های اعتقادی افراد جامعه برآید و با ارائه مستندات تاریخی، دینی زمینه را برای جولان تفکرات انحرافی و مخالف معارف اسلامی از بین ببرد.

امام جمعه ماکو حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر را جزء شاخص‌ترین اهداف حماسه عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: احیای دین اسلام و زنده نگه داشتن رسالت پیامبر اکرم فلسفه اصلی قیام عاشورا است.

رنجبری همچنین یادآور شد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه نذورات در این ماه نیازمند برنامه‌ریزی، مدیریت و شفاف‌سازی مناسب افکار عمومی نسبت به وجوهات نذری است.

انتهای پیام/ 61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول