اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

محرم ماه هویت‌یابی جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه ماه محرم را ماه هویت‌یابی جامعه اسلامی و بازگشت به هویت دینی ذکر کرد.

محرم ماه هویت‌یابی جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی و مداحان ابرکوه اظهار داشت: محرم ماه بازگشت به هویت دینی و شخصیت الهی برای انسان‌هاست و این ماه، زمان خودیابی، هویت‌یابی و ارزش‌یابی برای جامعه اسلامی است.

وی خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی افزود: یکایک شما به نیابت از صاحب اصلی عزا، حضرت ولی عصر (عج) و به نوبه خود در هر منطقه و محله‌ای پرچم خامس آل عبا را بر دوش دارید.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: مهم این است که ناقل پیام نهضت خونین سالار شهیدان و احیاگر سنت خونین آن حضرت باشیم.

وی ادامه داد: مهم این است که آن دستاورد با عظمت و ارزشی که گذشتگان شما به عنوان امانت به شما سپرده‌اند و به خوبی به دوش کشیده‌اید، بسیار قوی‌تر و ماندگارتر به دست فرزندانتان بسپارید تا نسل اندر نسل، این شعور، عزاداری، مجالس و این چراغ فروزان روشن باقی بماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز در این گردهمایی ماه محرم را فرصت اندیشه و کسب معرفت دانست و اظهار داشت: باید به طوری برنامه ریزی کرد که بتوانیم حقی را که بر گردن داریم به خوبی ادا کنیم.

حجت‌الاسلام محمد پورقیومی همچنین پرهیز از آسیب‌های عزاداری، اجرای کامل طرح‌های فرهنگی، برگزاری مجالس محوری و استفاده از سخنران در مراسم‌ها را خواستار شد.

مداحی توسط یکی از ذاکرین اهل بیت (ع)، تجلیل از پنج هیئت فعال شهرستان و اهدای اقلام فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در حال حاضر 59 هیئت مذهبی در سطح شهرستان ابرکوه مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/2464/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول