اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

دهه محرم در پرتو نظام انقلابی، دهه جامعه‎ساز است/ خطری نظام و انقلاب ما را تهدید نمی‎کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: دهه محرم در پرتو نظام انقلابی، دهه سیاست‎ساز و جامعه‎ساز است و خط و مسیر را برای ما مشخص می‌کند که همه باید خود را با سیاست سیدالشهدا تنظیم کنیم.

دهه محرم در پرتو نظام انقلابی، دهه جامعه‎ساز است/ خطری نظام و انقلاب ما را تهدید نمی‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان و فرماندهان پایگاه‎های بسیج استان اظهار داشت: تفاوت محرم در نظام انقلابی با دهه محرم در نظام طاغوت و فاسد در این است که در دهه محرمِ نظام طاغوتی نقشی در جامعه‎سازی و سیاست‎سازی وجود ندارد و تنها تجدید خاطرات گذشته و بر سر و سینه‎زدن است اما در یک جامعه الهی و در شعاع حاکمیت و حجت امام زمان (عج) دهه محرم در نظام انقلابی دهه جامعه‌ساز است.

وی با بیان اینکه تفاوت شیعیان با سایر مردم در یک مسئله است خاطر نشان کرد: اراذل سکولار خودشان فکر می‎کنند، تحلیل می‎کنند و بعد از صدها و هزارها برنامه‌اندیشی و فکری که دارند تازه به این نتیجه می‎رسند که کجای جریان را اشتباه کرده‎اند اما شیعه این طور نیست، شیعه پیچ و مهره مغز خود را به دست 12 امام و ائمه معصومین قرار می‎دهد و از طرفی بر اساس رهنمودها و درس‎های آنان فکر و تحقیق می‎کند لذا اگر با این فکر و تحقیق پیش برویم به هیچ خلاف و اشتباهی برخورد نخواهیم کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اکنون کشور در موقعیت حساسی قرار دارد متذکر شد: خوشبختانه موقعیت نظام، موقعیت خطرناکی نیست، انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران، شجره طیبه‎ای است که ریشه‎اش در خاک و شاخسارش در اوج است لذا هیچ خطری امروز جامعه ما را تهدید نمی‎کند چرا که بر روی کره زمین هیچ جریانی مقتدرتر از این انقلاب و اصول انقلابی وجود ندارد.

علم‌الهدی بیان داشت: وقتی ما امروز توانمندی انقلاب‎مان را با روزهای روز اول پیروزی، نگاه می‎کنیم اصلا قابل مقایسه نیست ما مردمی هستیم که ایده و اندیشه‌مان و اصول انقلاب ما به عنوان یک سلسله مطالب فضیلتی از سوی یک میلیارد و نیم مسلمان جهان به عنوان یک اصل قطعی پذیرفته شده است و آنها به دنبال خط و راه نظام اسلامی هستند.

خطری نظام و انقلاب ما را تهدید نمی‎کند

وی افزود: آنچه نظام ما اراده می‎کند در این منطقه بدون چون و چرا اجرا می‎شود و آنچه دشمن مستکبر ما اراده می‎کند بدون چون و چرا شکست می‎خورد آری ما امروز در چنین شرایطی قرار داریم و خطری نظام و انقلاب ما را تهدید نمی‎کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه یک آفت و آسیب، پیکره دینی انقلاب اسلامی را تهدید می‎کند خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی همانند جامعه‎ای است که مانند یک قلعه ایمن در اطراف آن دیواره بلندی به نام ولایت‎ فقیه کشیده شده است که از این دیوار هیچ عامل نفوذی، منافق و عنصر پلیدی قدرت بالا آمدن ندارد اما یک دروازه وسیع و گسترده دارد به نام مردم‎سالاری که اگر بنا شد این دروازه مراقبت نشود عناصر پلید و خطرناک، عوامل مزدور دشمن و جریان‎های پول‎پرست و مقام پرست وارد می‎شوند که این مسئله واقعا به عنوان یک آسیب و آفت، عزت و عظمت نظام ما را تهدید می‎کند و ممکن است هستی انقلاب اسلامی را جمع کرده و در دامن دشمنان بریزد که این به عنوان یک خطر در زندگانی اجتماعی و سیاسی ما مطرح است.

کربلا نورافکنی برای روشنایی پیچ و خم‎های تاریک است

وی با تاکید بر اینکه کربلا همانند نورافکنی زندگی را برای مردم در همه زمان‎ها و در پیچ و خم‎های تاریک روشن می‎کند تصریح کرد: انسان‎هایی که آموزه‎های سیدالشهدا را در زندگی دقت می‎کنند موقعیت خود را می‎شناسند و گرفتار جریان بی‎بصیرت نخواهند شد لذا تنها مشکل این است که در آموزه‎های سیاسی و اجتماعی به سیره اهل بیت (ع) تکیه نکنیم.

انتهای پیام/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول