اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیماری کلیوی ناشی از دیابت در یک‌سوم از بیماران دیابتی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور گفت: بیماری کلیوی ناشی از دیابت در یک‌سوم از بیماران دیابتی ایجاد می‌شود.

بیماری کلیوی ناشی از دیابت در یک‌سوم از بیماران دیابتی ایجاد می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از وبدا نیشابور، محمد آذینی افزود: کلیه از مهم‌ترین اعضای دستگاه داخلی بدن به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: وظیفه اصلی کلیه‌ها دفع مواد زائد از خون است و در تنظیم برخی هورمون‌ها و مواد شیمیایی از جمله اریتروپوئتین برای تولید گلبول قرمز، رنین برای کنترل فشار خون و ویتامین d نقش دارند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور عنوان کرد: افزایش فشار خون حتی اگر هم کم باشد حائز اهمیت است، به طور معمول فشار خون در افراد سالم در شب کاهش پیدا می‌کند و در مراحل ابتدایی نفروپاتی دیابتی، نبود کاهش فشار خون در شب ممکن است یکی از علائم اولیه با نفروپاتی دیابتی (بیماری کلیوی ناشی از دیابت) باشد.

آذینی در مورد علائم نفروپاتی دیابتی توضیح داد: فعالیت‌های کلیه، معمولا نفروپاتی دیابتی تا بروز مراحل پیشرفته بیماری علامت خاصی ندارد و به دلیل دفع زیاد پروتئین از ادرار و غلظت پروتئین خون، کاهش احتمال بروز ورم در مچ پا را افزایش می‌دهد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور اضافه کرد: بیماران مبتلا به نفروپاتی دیابتی در معرض افزایش خطر بعضی دیگر از عوارض دیابت نظیر بیماری‌های قلبی، عروقی بیماری‌های چشمی دیابت و مشکلات عصبی دیابت هستند.

آذینی اضافه کرد: پیشروی تا آخرین مرحله بیماری کلیه (از کار افتادن کلیه) یکی از مشکلات اساسی بیماران دیابتی است که به پیوند کلیه یا دیالیز نیاز دارد.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول