اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بافندگان فرش آذربایجان‌غربی خبر داد

کاهش 70 درصدی اعتبارات اختصاصی در حوزه فرش

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه بافندگان فرش آذربایجان‌غربی از کاهش 70 درصدی اعتبارات اختصاص یافته به حوزه فرش استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 200 نفر متقاضی استفاده از تسهیلات برای توسعه کارگاه‌های فرش‌بافی هستند.

کاهش 70 درصدی اعتبارات اختصاصی در حوزه فرش

محرم سیدجعفری، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 120 کارگاه فرش‌بافی در استان فعالیت دارند که در این کارگاه‌ها بیش از یک‌هزار و 800 نفر در زمینه بافت و تولید فرش مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 3 هزار نفر از شاغلان حوزه فرش استان از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: تعداد اعضای اتحادیه فرش‌بافان استان را 5 هزار نفر اعلام کرد.

سیدجعفری در ادامه علت عدم بهره‌مندی سایر اعضاء از خدمات بیمه‌ای را پیگیر نشدن خود اعضا در ارتباط با تمدید عضویتشان در اتحادیه عنوان کرد و افزود: در صورتی که افراد برای تمدید عضویتشان مراجعه کنند، اتحادیه مشکلی در ارتباط با بیمه کردن شاغلان این حوزه ندارد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش اعتبارات اختصاص یافته به حوزه فرش دستباف استان را یکی از علت‌های کاهش تولیدات استانی دانست و افزود: اعتبارات سال جاری در مقایسه با سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است.

به گفته رئیس اتحادیه بافندگان فرش آذربایجان‌غربی، عدم اختصاص اعتبارات لازم و حمایت‌های جدی از صنایع فرش دستباف استان در صورت ادامه یافتن باعث تضعیف قدرت تولید فرش استان می‌شود که اگر کیفیت را تحت تأثیر قرار ندهند، بدون شک بر کمیت اثر محسوسی خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید روزانه فرش دستباف در استان نزدیک به 3 هزار مترمربع است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر شاغلان در حوزه فرش را اقشار متوسط جامعه تشکیل می‌دهند، افزایش قیمت مواد اولیه و نبود حمایت‌های لازم به تدریج قدرت تولید این حوزه را با چالش مواجه می‌سازد.

سیدجعفری خواستار لزوم توجه جدی مسئولان استانی به توسعه و پیشرفت صنعت فرش استان به عنوان نماد بارز فرهنگی و ملی شد و اضافه کرد: در زمینه اعطای تسهیلات بانکی به اعضای اتحادیه قول همکاری‌هایی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر افراد زیادی در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های اتحادیه هم اینک تنها پرونده 200 نفر از اعضاء برای دریافت تسهیلات مالی به سازمان ارجاع شده است.

سیدجعفری در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته یک‌هزار و 500 نفر از این تسهیلات برای توسعه فیزیکی و کیفی کارگاه‌های فرش‌بافی استفاده کرده‌اند، گفت: امسال به دلیل عدم اختصاص اعتبارات لازم و اعلام آمادگی نکردن بانک‌های عامل تاکنون هیچ یک از اعضای اتحادیه، موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

انتهای پیام/61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول