اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قیروکارزین

همایش هم‌اندیشی طلاب و روحانیون برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش هم‌اندیشی طلاب و روحانیون قیروکارزین با حضور امام جمعه این شهر، فرماندار و طلاب و روحانیون این شهرستان برگزار شد.

همایش هم‌اندیشی طلاب و روحانیون برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، امام جمعه قیروکارزین عصر امروز در سخنرانی خود در آغاز این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: مبلغان و وعاظ باید در این ایام، نهضت امام حسین (ع) و فرهنگ والای این مکتب را به خوبی برای آحاد مردم تبیین کنند و با پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک پیام از حرکت عاشورا به احیای این فریضه الهی در سطح جامعه کمک کنند.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری حفظ وحدت را توسط مبلغان خواستار شد و افزود: اگر از ظرفیت‌های تبلیغی به‌جا و مناسب استفاده شود، می‌توان، بسیاری از افراد را که از معنویات فاصله گرفته و دچار خطا و اشتباه شده‌اند را به راه راست بازگرداند چراکه دشمنان در تلاش هستند تا مردم را از قرآن و عاشورا جدا کرده و میان آنان فاصله بیندازند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه قیروکارزین پرداختن به واجب‌های فراموش شده و همچنین پرداختن به مسائلی که سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود را از محورهای دیگر تبلیغی دانست و ادامه داد: اگر واعظان به تناسب نیاز هر جمع در محله، شهر و روستا پیام‌رسانی کرده و بر اساس آن سخنرانی کنند، می‌تواند مقابل بسیاری از مفاسد اجتماعی سد ایجاد کرده و مردم را به راه راست هدایت کند.

وی با بیان اینکه عرفان‌های کاذب، عرفان‌های نوظهور و در کنار آنها شیطان‌‌پرستی از معضلات دیگری است که القای آنها به جوانان شبهات اعتقادی را به دنبال دارد، تصریح کرد: توجه به جنگ نرم دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اینکه دشمن در این جنگ جوانان و اعتقادات و باورهای دینی آنان را مورد هدف قرار داده از مسائلی است که باید مدنظر مبلغان و روحانیون در سخنرانی‌ها قرار گیرد.

اکبری بیان داشت: مسائلی که جامعه به آن مبتلا است و سبب دوری آنان از مساجد و دین‌گریزی شده را باید در منبرها مطرح کرد و در قالب سخنرانی‌های جامع بر اساس روایات اسلامی قبح این‌گونه مسائل بیان شود.

به گزارش فارس، در این همایش مبلغان و روحانیون به بحث و تبادل نظر در مورد روش‌ها و موضوعات تبلیغی و نیازهای فرهنگی و اجتماعی در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام/2448/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول