اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش مشکلات تنظیف شهری و اخلاقی

4 اکیپ همیار محرم در قزوین فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: چهار اکیپ همیار محرم با هدف کاهش مشکلات شهری و اخلاقی در اواخر دهه نخست ماه محرم با شهرداری قزوین همکاری می‌کنند.

4 اکیپ همیار محرم در قزوین فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین صادق آریان‌پور در همایش همیاران محرم دانش‌آموزان بسیجی که در آمفی‌تئاتر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه چهار اکیپ همیاران شهری و اخلاقی در اواخر دهه نخست ماه محرم با شهرداری قزوین همکاری می‌کنند، اظهار کرد: این همیاران در این ایام در حفظ تنظیف شهری و اخلاقی در شهر کمک بسزایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از پایان مراسم دسته‌های سینه‌زنی در اواخر دهه نخست ماه محرم، برخی از مردم شهر به علت عدم رعایت نظافت شهری موجب انباشت زباله از جمله ظروف یکبار مصرف در خیابان‌ها می‌شوند، ابراز کرد: تحقق این امر چهره شهر را زشت و آلوده می‌کند که متأسفانه زیبنده مردم شهر قزوین نیست.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: عکاسان در سال‌های گذشته از این مکان‌های نامطلوب در شهر که نشان‌دهنده عدم نظافت شهری است عکس‌برداری کرده‌اند تا با برگزاری نمایشگاه این عکس‌ها برای شهروندان قزوینی به نمایش گذاشته شود.

آریان‌پور اضافه کرد: امسال نیز این عکس‌ها در نمایشگاه عکس پنهان در فرهنگسرای سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین و بیش از 10 مسجد در شهر قزوین به نمایش گذاشته شده است تا مردم و شهروندان قزوینی با آشنایی با مشکلات تنظیف شهری در کاهش آن کوشا باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه انباشت زباله‌ها در شهر تجاوز به حقوق دیگران است، اذعان کرد: باید اقشار مختلف جامعه همان گونه که به مراسم‌ عزاداری اهمیت می‌دهند، در حفظ نظافت شهری نیز کوشا باشند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه همیاران محرم دانش‌آموزان بسیجی در روزهای آخر دهه نخست ماه محرم همکاران ویژه با شهرداری قزوین می‌کنند،‌ ابراز کرد: آنان در حفظ نظافت شهری در این روزها زحمات بسیاری را می‌کشند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آخر دهه نخست ماه محرم در سال گذشته چهار تن زباله ظروف یک‌بار مصرف توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین جمع‌آوری و توسط دستگاه‌های زباله‌کش حمل شده است، اذعان کرد: امیدواریم این تولید زباله در سال جاری به حداقل کاهش یابد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: ظرفیت و نیروی بالقوه‌ای در مردم، هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی وجود دارد که باید از این ظرفیت برای مدیریت شهری استفاده بهینه کرد تا شهری زیبا و پاکیزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است، اذعان کرد: باید شهروندان در ایجاد شهر شایسته با حفظ هویت، آداب، ملل و سنت مصمم باشند تا شهری متناسب مردم قزوین به وجود آید.

آریان‌پور با بیان اینکه برخی از افراد شهروند هستند ولی شهرنشین نیستند، ابراز کرد: شهروند بودن تنها هدف اصلی نیست بلکه باید شهروندان مقررات و قوانین شهرنشین بودن را نیز رعایت کنند تا شهر زیبا همراه با نظم و آرامش به وجود آید.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: آحاد جامعه به حفظ نظافت خانه اهمیت می‌دهند باید همان‌گونه به پاکیزگی شهری اهمیت دهند تا شهری تمیز به دور از آلودگی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/77009/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول