اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های مذهبی شهرداری قزوین خبر داد

فعالیت 50 همیار دانش‌آموز در محرم امسال

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: 50 دانش‌آموز همیار با هدف کاهش تنظیف مشکلات شهری در محرم امسال فعالیت می‌کنند.

فعالیت 50 همیار دانش‌آموز در محرم امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمید شهبازی در حاشیه همایش همیاران محرم دانش‌آموزان بسیجی که در آمفی‌تئاتر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: 50 دانش‌آموز همیار بسیجی از دبیرستان پسرانه شاهد با هدف کاهش مشکلات تنظیف شهری در اواخر روزهای دهه نخست محرم امسال فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بسیجی همیار محرم در کاهش مشکلات نظافتی و بهداشتی در اواخر روزهای دهه نخست محرم نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، بیان کرد: این دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه در این ایام با مدیریت پسماند شهرداری قزوین همکاری می‌کنند.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ابراز کرد: بعد از پایان مراسم‌ عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی، زباله‌هایی از جمله ظروف یک‌بار مصرف در شهر انباشته می‌شود که این امر چهره شهر را زشت و موجب معضلاتی در شهر می‌شود.

شهبازی ادامه داد: بر این اساس شهرداری قزوین با استفاده از همیاران دانش‌آموزان بسیجی محرم در راستای رعایت نکات بهداشتی و نظافت در شهر تلاش می‌کند تا مشکلات تنظیف شهری را در این روزها کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان بسیجی همیار محرم کاور مخصوص و شارژ تلفن داده می‌شود تا در مکان‌های مشخص شده در خیابان‌ها مستقر شوند و در صورت برخورد با مشکلات تنظیف شهری با همکاران مربوط با سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تماس بگیرند.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: این دانش‌آموزان با این تماس وضعیت نامطلوب شهری را در آن محل گزارش می‌دهند تا بلافاصله همکاران سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در محل مربوطه حاضر شوند و برای رفع مشکل اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

شهبازی ابراز کرد: دانش‌آموزان بسیجی همیار در اواخر روزهای دهه نخست محرم جزو همکاران داوطلبانه شهرداری قزوین می‌شوند و به عنوان بازوی اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین فعالیت می‌کنند.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اذعان کرد: بعد از پایان فعالیت‌های دانش‌آموزان بسیجی همیاران محرم توسط مسئولان مربوط شهرداری قزوین تقدیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین هزینه‌های بسیاری برای برطرف کردن مشکلات تنظیف شهری از جمله جمع‌آوری زباله‌ها در اواخر روزهای دهه نخست ماه محرم انجام می‌شود، ابراز کرد:‌ باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم این مشکلات را کاهش داد.

شهبازی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی در راستای کاهش مشکلات تنظیف شهری استفاده بهینه کرد، اذعان کرد: این هیئت‌ها با معرفی معضلات شهری و تأکید به رعایت حقوق شهروندی در هنگام برگزاری مراسم‌ عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به مردم عزادار می‌توانند این معضلات را به طور چشم‌گیری کاهش دهند.

مسئول مرکز تشکل‌های مذهبی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه فعالیت همیاران هیئت‌های مذهبی محرم در اواخر روزهای دهه نخست ماه محرم در روان کردن ترافیک شهری نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، بیان کرد: این همیاران همچنین با هشدار دادن و راهنمایی کردن مردم عزادار در برگزاری باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی کمک بسزایی می‌کنند.

انتهای پیام/77009/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول