اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

مأموریت‌های بسیج گستره‌ای جهانی دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: با توجه به پیشرفت ماموریت‌های بسیج، اکنون بسیج در گستره جهانی تعریف می‌شود.

مأموریت‌های بسیج گستره‌ای جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری عصر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در شاهرود که با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: امام خامنه‌ای می‌فرمایند که بسیجی به معنای کلید طلایی برآوردن نیازهای اساسی انقلاب اسلامی و روحیه و تفکر بسیجی به معنای مهم‏ترین عنصر موثر انقلاب اسلامی برابر نظام جهانی است.

وی افزود: بسیجی یعنی یک نیروی انسانی دانا به معارف اسلامی، بصیر و ماهر و دارای اخلاق است که در راه دستیابی به تمدن نوین اسلامی تلاش، جهاد و ایثار دارد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به وظیفه بسیج در دوره‌های مختلف اظهار داشت: بسیج در هر دوره‌ای متناسب با دو وضعیت تعریف شده، انجام وظیفه می‌کند که یکی موقعیت انقلاب اسلامی در روند پیشرفت و تکامل و توسعه و تعمیق خود و انقلاب و دوم، برخورد با دشمنی‌های دشمنان انقلاب اسلامی بر اساس روش دشمن است.

بسیج به مقابله با دشمنان در ابعاد مختلف خواهد پرداخت

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه بسیج به مقابله با دشمنان در ابعاد مختلف خواهد پرداخت، ادامه داد: با توجه به پیشرفت اهداف استکبارستیزی در دنیا، ماموریت بسیج در سطح جهانی تعریف می‌شود.

وی افزود: با تعریف تمدن نوین اسلامی، بسیج باید در این عرصه وارد شود و امروز که استکبار با جنگ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به میدان آمده است، بسیج برای استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تلاش می‌کند.

مطهری بیان کرد: برنامه مهم بسیج تربیت بر اساس معرفت، معنویت، بصیرت و مبتنی بر افزایش مهارت و دانش بسیجیان است و بسیج با نقش‌آفرینی مهم در جامعه در قالب حلقه‌های شجره طیبه صالحین سعی می‌کند تا از بسیجیان توانمند و آموزش‌دیده برای ارتقای دیگر بسیجیان و آحاد جامعه استفاده کند.

وی به برنامه‌های حلقه‌های صالحین اشاره کرد و اظهار داشت: انس با قرآن و ولایت، ترویج سیره و کلام و روش و سبک زندگی شهدا و آشنایی با احکام فقهی و مسائل اعتقادی و اخلاقی با استفاده از هم‌اندیشی و مباحث چالشی از برنامه‌های حلقه‌های صالحین است.

هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌ها شکل می‌گیرد

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه بعد از مرحله خودسازی به نقش‏آفرینی در جامعه می‌رسیم، بیان کرد: بعد از خودسازی بسیجیان در حلقه‌های صالحین، نقش‌آفرینی آنها در جامعه در قالب امر به معروف و نهی از منکر با دل و زبان، تذکر لسانی، ارشادی، اصلاح‌گونه و جذاب آغاز می‌شود و هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌ها شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی اقدام دیگر بسیج برای نقش‌آفرینی در جامعه است که اقشار مختلف بسیج در این طرح سهیم هستند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: محرومیت‏زدایی، کارآمدی، افزایش دانش و مهارت و کلاس‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی از برنامه‌های گروه‌های جهادی سازندگی در مناطق محروم به منظور خدمت‌رسانی به جامعه است.

مطهری با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در شاهرود اظهار داشت: برنامه‌های هفته بسیج سپاه شاهرود با شعار «بسیج در امتداد عاشورا» با دیدار بسیجیان با امام جمعه شاهرود در نخستین روز هفته بسیج آغاز می‏شود و تا ششم آذر ماه ادامه خواهد یافت و برنامه‌های متنوع و مختلفی از سطح پایگاه‌ها تا ناحیه در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

برگزاری 8 نمایشگاه‏ «در امتداد عاشورا» در شاهرود

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود به برگزاری نمایشگاه‏های «در امتداد عاشورا» در سطح شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: یک نمایشگاه مرکزی و هفت نمایشگاه در شهرها و روستاهای پرجمعیت بسطام، مجن، کلاته‌خیج، میقان، ابر، رویان و دهملا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت جامعه اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و دستاوردهای این امر، ایام محرم و نمادهایی از مشقت‌های اهل بیت(ع)، زندگی رحمانی و شیطانی، عملکرد نظام شجره طیبه صالحین، امر به معروف و نهی از منکر راهکارها، شیوه‏ها و عملکردها، دستاوردهای بسیج سازندگی و فعالیت‌های اقشار مختلف بسیج از موضوعات مطرح شده در این نمایشگاه‌هاست.

مطهری با بیان اینکه بسیج هنرمندان شاهرود مراسم تعزیه‌خوانی در سطح نمایشگاه‌ها برگزار می‌کند، بیان داشت: در نمایشگاه مرکزی، دو سانس تعزیه‌خوانی توسط هنرمندان گروه تعزیه کانون بسیج هنرمندان شاهرود برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به فضاسازی شهری متناسب با هفته بسیج افزود: برای فضاسازی شهر، 100 پلاکارد با سه پیام انگیزه قیام، درس‌های قیام و عبرت‌های قیام عاشورای حسینی با جملات تهیه شده در خیابان‌های اصلی شهر نصب شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا، افتتاح سه پایگاه مقاومت، سوله ورزشی بسیج و افتتاح ساختمان 114 از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سپاه شاهرود خواهد بود.

مطهری با اشاره به برگزاری رزمایش بیت‏المقدس در منطقه عمومی شاهرود افزود: در روزهای 9 و 10 آذر ماه، رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس سپاه ناحیه شاهرود در منطقه عمومی شاهرود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2249/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول