اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

عزاداری با شناخت و معرفت باعث جذب جوانان به مکتب امام حسین می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پلدختر گفت: عزاداری با شناخت و معرفت باعث جذب جوانان به مکتب امام حسین (ع) می‌شود.

عزاداری با شناخت و معرفت باعث جذب جوانان به مکتب امام حسین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی محمد لروند عصر امروز در جلسه راهکارهای آموزش و تبلیغات موثر و فراگیر امر به معروف ونهی از منکر گفت: ماه محرم فرصت خوبی برای احیای این فریضه مهم والهی در جامعه است.

وی گفت: همه مسئولان شهرستان پلدختر خصوصا روسای دانشگاه‌ها باید با همکاری با ستاد امربه معروف شهرستان پلدختر از منکراتی که ما شاهد آن هستیم، جلوگیری کنند.

امام جمعه شهرستان پلدختر با انتقاد از برخی روسای دانشگاه پلدختر اظهار داشت: برخی از مسئولان دانشگاهی تحمل انتقاد را ندارند و وقتی پیرامون برخی منکرات که در محیط دانشگاه صورت می‌گیرد، به آنها تذکر داده می‌شود، دست به اقدامات تلافی‌جویانه می‌زنند.

وی مهم‌ترین و کارآمدترین روش هر فریضه‌ای را تبلیغات دانست و گفت: امروز سلاح تبلیغات فرهنگی از سلاح گرم در جنگ هم کارآمدتر است.

لروند گفت: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه نهادینه شود، می‌تواند تاثیری مفید زیادی در قشرهای مختلف مردم به وجود آورد و جامعه را از آسیب‌ها دور سازد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد ما مشاهده می‌کنیم که کوچک‌ترها از بزرگ‌ترها حرف شنوی ندارند، اظهار داشت: این یک  خطر جدی برای جامعه بشری است که به امر معروف و نهی از منکر توجهی ندارد و قابل قبول نیست.

امام جمعه پلدختر در ادامه با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع)  و یارانش گفت: خرافه‌پرستی، عزاداری باندی و سیاسی، قبیله بازی خطرهای جدی برای تفرقه‌اندازی دشمنان در بین اقشار مختلف مردم هستند.

وی گفت: عزاداری با شناخت و با معرفت می‌تواند باعث جذب جوانان به مکتب واقعی امام حسین (ع) شود و عکس این عمل باعث دوری نسل امروز از آن می‌شود.

در این جلسه اعضای ستاد با بیان نظرات، انتقادها و پیشنهادی خود خواستار توجه بیشتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ریشه کنی برخی خرافه پرستی و افت‌های عزاداری در ماه محرم در شهرستان پلدختر شدند.

انتهای پیام/2304/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول