اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن دیابت ایران:

اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری دیابت ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن دیابت ایران از اطلاع‌رسانی ناکافی در زمینه دیابت انتقاد کرد و گفت: رسانه‌ها در زمینه تبیین این بیماری برای مردم، وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری دیابت ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسدالله رجب صبح امروز در همایش دیابت ویژه ساکنان شرق مشهد اظهار کرد: تغییر سبک زندگی و شیوه تغذیه ممکن است به بروز بیماری‌هایی مانند دیابت که از آن به‌عنوان مرگ خاموش نام می‌برند منجر شود.

وی چاقی، کم تحرکی، تغذیه نامناسب، استعمال سیگار، استرس و تنش‌های زندگی را از جمله عوامل بیماری دیابت دانست.

رجب افزود: دیابت به‌عنوان شایع‌ترین بیماری متابولیک امروز تهدیدی برای سلامتی افراد تلقی می‌شود و برای پیشگیری و کنترل این بیماری باید تغذیه صحیح و سبک زندگی بهبود و اصلاح شود.

وی اظهار داشت: دیابت شایع‌ترین علت قطع پا و مهم‌ترین علت نارسایی مزمن کلیه شناخته شده است.

رئیس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه سالانه 200 هزار نفر به تعداد مبتلایان دیابت در کشور اضافه می‌شود گفت: سبک تغذیه ما نادرست است به طوری‌که هم اکنون از هر پنج نفر، یک نفر یا دیابتی هستند و یا در آینده به جمع مبتلایان به این بیماری می‌پیوندند.

رجب با انتقاد از ناکافی بودن اطلاع‌رسانی در زمینه این بیماری که ذره ذره وجود فرد را فرا گرفته و به تمامی اعضای بدن سرایت می‌کند، ادامه داد: آموزش و پیشگیری دو رکن اساسی در شناسایی، کنترل و عدم ابتلا به دیابت است و راسنه‌ها در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارند.

رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: یک ساعت و نیم فعالیت فیزیکی در هفته، کاهش استرس و مصرف میوه و غلات تا 80 درصد انسان را در برابر ابتلا به بیماری دیابت مقاوم می‌کند.

انتهای پیام/ 70002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول