اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

فلسفه ذاتی تشکیل بسیج خدمت به مردم است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار تهران گفت: فلسفه ذاتی شکل‌گیری بسیج خدمت به خلق خدا بوده است، بسیج یعنی خدمت در همه ابعاد و حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و این روحیات فقط در بسیج قابل توسعه و ترویج است.

فلسفه ذاتی تشکیل بسیج خدمت به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امیرحسین باقرنژاد در مراسم گردهمایی بسیجیان فرمانداری و بخشداری‌های تابعه شهرستان ری گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تمام ارزش‌های مکتبی و انقلابی که فرمود بسیج شجره طیبه است و باید نگاه کرد از هر شاخه و برگ این درخت یک ارزش انقلابی و اسلامی متبلور است.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به اینکه سهمی که ایرانی‌ها از هزاران سال پیش از تمدن جدید داشته‌اند غیر قابل کتمان است، یادآور شد: نویسندگان بزرگ بارها این را گفته‌اند و کتمان‌پذیر نیست که ایران فارغ از اسلام هم همیشه تاثیرگذار بوده است، ذات خدایی ایرانیان سبب شد که به اسلام روی بیاورند و از وقتی که به اسلام گرویدند جز خدمت به دین نبوده است و خط سیری که وجود دارد این است که ایران از وقتی اسلامی شد و مسلمان شد جز خدمت به جامعه بشریت چیزی در سابقه آن وجود ندارد.

باقرنژاد در ادامه افزود: چیزی که ما داریم و دیگران ندارند و از آن محرومند تشیع است و اگر ما بر این خط بمانیم بردیم و اگر به شهادت برسیم برنده‌ایم همان‌طور که امام حسین (ع) و 72 تن از یارانشان با شهادت خود به پیروزی نهایی رسیدند.

معاون استاندار تهران همچنین یادآور شد: محرم با مسلمیه شروع می‌شود و با زینب (س) ادامه پیدا می‌کند، و چیزی که ما امروز داریم و می‌ماند و مهم‌ترین ارزش است خط سرخ تشیع است.

فرماندار ری همچنین با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و هزینه‌هایی که برای حفظ آن پرداخته‌ایم افزود: آنچه که امروز اتفاق افتاده است این است که اتفاقی به اسم انقلاب اسلامی زندگی سیاسی و فردی ما را عوض کرده است، و در طول تاریخ کشورمان اولین بار بود، زمانی که وارد یک جنگ با این شدت و هجمه شد و جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شد، حتی یک سانت از کشورمان را از دست ندادیم، چرایی آن خیلی مهم است و امروز هم دنیا بر سر همین قضیه یعنی چرایی آن با ما می‌جنگد، فرضا اگر ما تمام اورانیوم موجود در کشور را بدهیم، کارهای عمرانی و صنعتی کشور را و تمام دستاوردهای دانشمندان را به دشمنان بدهیم باز ما را رها نمی‌کنند و این همان چرایی مطلب است و آن مذهب تشیع است، ولی اگر دست از شیعه بودن برداریم ما را رها می‌کنند.

باقرنژاد در ادامه با اشاره به فلسفه بسیج و خدمت به مردم گفت: فلسفه ذاتی شکل‌گیری بسیج خدمت به خلق خدا بوده است و این ویژگی در غیر بسیجیان دیده نمی‌شود، بسیج یعنی خدمت در همه ابعاد و حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و این روحیات فقط در بسیج قابل توسعه و ترویج است.

همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج و آغاز دهه اول ماه محرم گردهمایی بسیجیان فرمانداری و بخشداری‌های تابعه شهرستان ری با حضور امیرحسین باقرنژاد معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری، طباطبائی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، اسدی فرمانده بسیج حوزه ادارات و شیرمحمدی فرمانده بسیج پایگاه شهید حنظله فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول