اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا-34

دین‏پرور: اجرای 36 عنوان برنامه در مهدیشهر به بهانه هفته بسیج

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر با اعلام برنامه‌های هفته بسیج گفت: 36 عنوان برنامه در این هفته در سطح رده‌های مقاومت بسیج در شهرستان مهدیشهر برگزار می‌شود.

دین‏پرور: اجرای 36 عنوان برنامه در مهدیشهر به بهانه هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، یحیی دین‏پرور ظهر امروز به مناسبت هفته بسیج در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات، ضمن بیان شعار هفته بسیج امسال با عنوان «بسیج در امتداد عاشورا» اظهار داشت: هدف بسیج چیزی جز پیاده کردن اهداف نهضت امام حسین(ع) نیست.

وی افزود: همان‏گونه که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر به پا خواست، بسیج هم اراده این را دارد که ارزش‌ها را در جامعه بسط و گسترش دهد و امیدواریم بتوانیم این اهداف را در جامعه تبیین کنیم و رسالتی که بر دوش ماست را به نحو احسن انجام دهیم.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و تصریح کرد: همایش بزرگ «لبیک یا حسین»، همایش سران ایلات و طوایف عشایر در مهدیشهر، برپایی جلسات بصیرتی با موضوعات حضرت عباس(ع) و حضرت علی‏اکبر(ع)، همایش بزرگ بسیجیان در پنجم آذر ماه، اقامه نماز ظهر عاشورا، و اجتماع بزرگ زنان عاشورایی از اهم برنامه‌های هفته بسیج است.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مهدیشهر

دین‌پرور از دیگر برنامه‌های این هفته را نشست توجیهی مداحان و هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری، همایش حلقه‌های نوجوانان بسیج، اجرای تئاتر با موضوع حضرت علی‌اکبر(ع)، نشست بصیرتی ویژه بانوان و اجرای میدان تیر، همایش شیرخوارگان حسینی با همکاری هیئت‌های مذهبی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: فراخوانی و گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر، عطرافشانی گلزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا، حضور پررنگ بسیجیان در نماز جمعه و سخنرانی فرمانده سپاه در مصلای نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا و برپایی ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر در ادامه به فعالیت‌های بسیج اشاره کرد و افزود: از فعالیت‌های مهم  بسیج، توجه به امور فرهنگی است؛ زیرا در شرایط کنونی، بسیج باید همچون گذشته محکم و استوار به انجام فعالیت‌های فرهنگی بپردازد.

وی برگزاری نشست‌های بصیرتی و برنامه‌های تربیتی حلقه‌های صالحین را از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و گفت: این برنامه‌ها توسط اساتید و مربیانی توانمند در طول سال در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌ها اجرا می‌شود و برنامه تاثیرگذار و خوبی است.

دین‌پرور، یکی دیگر از کارهای مهم بسیج را امر به معروف و نهی از منکر خواند و تصریح کرد: سپاه به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، فعال کردن شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت را در دستور کار دارد.

ساخت 4 سالن ورزشی چند منظوره در مهدیشهر

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر به برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی بسیج نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای خدمات‌دهی بهتر به بسیجیان، ساخت چهار سالن ورزشی چند منظوره در شهرستان مهدیشهر کلید خورده است.

دین‏پرور تصریح کرد: از این تعداد، دو سالن در مهدیشهر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، یک سالن در شهمیرزاد و یک سالن هم در درجزین احداث می‌شود که سالن بزرگ 9 دی هم جزو این اماکن است.

وی با بیان اینکه در بحث طرح‌های عمرانی رتبه دوم را در استان سمنان داریم، تصریح کرد: هشت پایگاه مقاومت در سطح شهرستان ساخته شد که در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر ادامه داد: 9 پایگاه بسیج دیگر در مهدیشهر در حال ساخت است و شش پایگاه نیز بدون ساختمان بوده که در آینده ساخته می‌شود.

دین‏پرور ادامه داد: به علت گسترش فعالیت پایگاه‌های عشایری در مناطق ییلاقی، سه پایگاه عشایری سیار نیز در مناطق در دست ساخت است.

ساخت اردوگاه «بقیة‏الله» با 90 درصد پیشرفت

وی گقت: یک اردوگاه هم به نام «بقیة‏الله» در منطقه دازگاره ساخته شده که 10 درصد کار اجرایی آن مانده و به علت سردی هوا روند ادامه ساخت فعلاً متوقف شده است.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: در موضوع بسیج سازندگی نیز خدمات عمرانی مختلف و خوبی انجام شده است که طرح‌هایی از قبیل ساخت دو حمام ضدکنه در منطقه ییلاقی شلی، اصلاح راه‌های بین مزارع در روستاها، اجرای طرح هجرت سه، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق روستایی و آبرسانی به روستاها از جمله طرح‌های اجرا شده است.

انتهای پیام/2249/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول