اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

جاماندگان از مصباح الهدای حسین(ع) غرق می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) همچون کشتی است که در برابر امواج سنگین دریا مستحکم است، تصریح کرد: هر کسی با هر عنوان و توجیهی اگر سوار بر مصباح الهدای امام حسین(ع) نشد، غرق خواهد شد.

جاماندگان از مصباح الهدای حسین(ع) غرق می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری ‌شب گذشته در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه جامع تمام سنن و علمی که خداوند به انبیا عنایت کرده بود در وجود پیامبر اکرم(ص) موج می‌زد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز این علم را به حضرت علی(ع) و ائمه معصومین(ع) منتقل کرده است.

وی با بیان اینکه علم ائمه معصومین (ع) به اندازه‌ای که حقیقت ولایت را درک کنند به دیگران عنایت می‌شود خاطر نشان کرد: در حدیثی از امام علی (ع) نقل شده است کسانی که در طریقه ولایت ماندند از علم الهی منتفع می‌شوند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه هر کسی نمی‌تواند در طریقه ولایت استقامت کند اضافه کرد: اگر کسی تابع امام معصوم (ع) شود این فرد کسی است که علوم ائمه معصومین (ع) به وی خواهد رسید.

میرباقری با تاکید بر اینکه نقل است شیعیان را به اندازه روایت و معرفت آن‌ها بشناسید خاطر نشان کرد: اگر کسی درجات علم امام (ع) را تحمل کند معرفت می‌گیرد و به نوعی درجات ایمان برابر با درجات تحمل علم امام معصوم (ع) است.

وی شرط منتفع شدن از علم امام معصوم (ع) را حرکت در مسیر توحید و ولایت دانست و اضافه کرد: کسانی که حامل حقیقت و معارف ائمه معصومین (ع) شوند تحمل ولایت را دارند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه شیطان تا جایی که می‌تواند سعی می‌کند انسان‌ها را به وادی ضلالت کشاند اضافه کرد: ابلیس فقط مقابل جبهه شیعی ایستاده و تمام توان خود را به کار گرفته تا این جبهه پیروز نشود.

* در قیامت ابعاد حقیقی عاشورا فاش خواهد شد

میرباقری در ادامه به تحلیل واقعه عاشورا پرداخت و اظهار کرد: در مورد عاشورا حتی اگر قرن‌ها صحبت و بحث شود نمی‌توان به عمق این حادثه پی برد.

وی اضافه کرد: در زمان ظهور، رجعت و قیامت ابعاد وسیع و کاملی از حقایق قیام عاشورا منتشر خواهد شد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه جنگ باطنی عاشورا بسیار عمیق بود تصریح کرد: در قیامت مشخص می‌شود که امام حسین(ع) و یارانش با خون خود پیروز شدند.

*عاشورا چراغ هدایت همه عالم است

میرباقری با تاکید بر اینکه عاشورا چراغ هدایت و کشتی نجات همه عالم است خاطر نشان کرد: اهل‌بیت(ع) فضای تاریک جهالت را شکستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) می‌خواهد درب‌های رحمت را باز کند و افراد را از ظلمات و فتنه نجات دهد اظهار کرد: عاشورا چراغ هدایتی است که ظلمات متراکم را می‌شکافد و هر کسی با امام حسین(ع) همراه شود به وادی نور می‌رسد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) همچون کشتی است که در برابر امواج سنگین دریا مستحکم است تصریح کرد: هر کسی با هر عنوان و توجیهی اگر سوار بر مصباح الهدای امام حسین(ع) نشد غرق خواهد شد.

میرباقری با اشاره به اینکه در مورد عاشورا هر چه بگوییم و بشنویم با واقعیت فاصله بسیاری دارد خاطر نشان کرد:  فرشتگان از عالم والا خود را به مجالس امام حسین(ع) می‌رسانند و این خود عظمت مجالس اهل‌بیت(ع) را تصدیق می‌کند.

انتهای پیام/78008/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول