اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

افزایش 24 درصدی دستگیری متهمان قاچاق کالا در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش 24 درصدی دستگیری متهمان قاچاق کالا در سال جاری خبر داد و گفت: کل پرونده‌های مکشوفه در قاچاق کالا نیز 21 درصد رشد داشته است.

افزایش 24 درصدی دستگیری متهمان قاچاق کالا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مهدی معصو‌م‌بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان در طول سال جاری اقدامات گسترده‌ای را در راستای امنیت و آسایش مردم داشته است، افزود: نیروی انتظامی استان 14 اولویت را در سال جاری در صدر کار قرار داده که مهم‌ترین این اولویت‌ها مبارزه با مواد مخدر و آموزش‌های انتظامی و امنیتی برای مردم است.

وی از اجرای 800 طرح آموزشی در هشت ماهه امسال توسط نیروی انتظامی در استان خبر داد و گفت: در این جلسات آموزشی 130 هزار نفر آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان به آمارهای تصادفات و فوتی‌ها در هشت ماهه امسال در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری نسبت به هشت ماهه سال گذشته در سال جاری 15 درصد کاهش و آمار فوتی‌های برون‌شهری نیز در استان در این مدت نسبت به مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت در استان شاهد قانونمند شدن مردم بوده‌ایم، گفت: صدور برگه‌های جریمه نیز کاهش داشته است و این نشان از بهتر شدن رفتار ترافیکی مردم و رعایت قانون دارد.

معصوم‌بیگی از کاهش 30 درصدی سرقت موتورسیکلت در هشت ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: سرقت احشام 44 درصد و کیف‌قاپی نیز 23 درصد در این مدت نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی آمار آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و راهزنی را نیز در این مدت صفر اعلام کرد و گفت: یکی از بزرگترین اقدامات نیروی انتظامی استان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار حمایت از تولید ملی کار و سرمایه ایرانی برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز بوده که در هشت ماهه سال جاری با 68 باند قاچاق کالا برخورد شده است.

فرمانده انتظامی استان از افزایش 24 درصدی دستگیری متهمان قاچاق کالا در سال جاری خبر داد و گفت: کل پرونده‌های مکشوفه در قاچاق کالا نیز 21 درصد رشد داشته است.

وی از جمع‌آوری بیش از 100 هزار سی‌دی مستهجن و غیر مجاز در این مدت در استان خبر داد و ابراز داشت: بیش از 7 هزار و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز در استان همدان در هفت ماه امسال کشف شده است.

معصوم‌بیگی مبارزه با مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نیروی انتظامی برشمرد و گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در 62 درصد رشد داشته است.

وی به آمار کشفیات مواد مخدر در ملایر اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به تلاش‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی ملایر سرقت مغازه در هفت ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش، موتورسیکلت 37 درصد کاهش، سرقت احشام 46 درصد کاهش و در کیف‌قاپی نیز 26 درصد کاهش مشاهده شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان از کاهش 14 درصدی سرقت در هفت ماهه سال جاری در ملایر خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر سرقت‌ها توسط معتادین انجام می‌شود نیروی انتظامی ظرف مدت 24 ساعت آمادگی دارد تا همه معتادین را از سطح استان جمع‌آوری کند اما مانعی که برای این کار وجود دارد، نبود محلی برای نگهداری آنان است.

وی با بیان اینکه طبق آمار 70 درصد سارقین تکرار سرقت دارند، در بخش دیگری از سخنانش از کاهش 84 درصدی آمار خودکشی در ملایر نسبت به سال قبل خبر داد.

معصوم‌بیگی در ادامه به اقدامات انجام شده نیروی انتظامی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در راستای آسایش و امنیت بیشتر مردم نیروی انتظامی جلسات متعددی با مسئولان هیئات مذهبی در استان داشته‌ایم و افراد را آموزش داده‌ایم.

وی ابراز داشت: افرادی به عنوان همیاران محرم و یا با نام پلیس‌یاران محرم برای هیئات مشخص شده‌اند که در چند سال اخیر اقدامات خوبی در امنیت و آرامش هیئات داشته‌اند‌.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: مردم باید از خرافه‌ها و سنت‌های غلط در عزاداری پرهیز کنند که یکی از این سنت‌های غلط قمه‌زنی است که نیروی انتظامی نیز به شدت با آن برخورد می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: در راستای برگزاری بهتر نماز ظهر عاشورا نیز نیروی انتظامی تدابیر لازم را دارد و به محض انجام نماز ظهر عاشورا استدعا داریم که صدای همه طبل و سنج‌ها هنگام نماز قطع شود.

معصوم‌بیگی گفت: همچنین در روز عاشورا نیز پایگاه‌های انتقال خون نیز با همکاری نیروی انتظامی برای کمک به هموطنان نیازمند اهدای خون است.

وی در خصوص قتل دانش‌آموز ملایری نیز که در هنرستان شهید طوسی اتفاق افتاده بود، گفت: اقدامات لازم توسط نیروی انتظامی در این زمینه انجام گرفت و قاتل در همان موقع بعد از 24 ساعت در استان البرز با تلاش‌های پلیس تجسس انجام گرفت و به مراجع قضایی معرفی شد و اقدامات بعدی توسط مراجع قضایی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ 89013/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول