اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان خبر داد

نظارت 114 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام در تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان از نظارت 114 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام در روزهای تاسوعا و عاشورا در سطح استان خبر داد.

نظارت 114 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام در تاسوعا و عاشورا

مهرداد دلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر ذبح دام‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و اظهار داشت: دامپزشکی استان با ساماندهی 55 اکیپ سیار و 59 اکیپ ثابت، نظارت بر ذبح دام‌های نذری را از ساعت 7 صبح تا 13 عصر در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورا بر عهده دارد.

وی افزود: دامپزشکی با ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار آمادگی لازم برای اعمال نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را دارد.

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان خاطرنشان کرد: در این اکیپ‌ها 31 نفر دامپزشک، 133 نفر بازرس بهداشتی و 13 نفر ناظر شرعی حضور دارند.

دلیلی با اشاره به اینکه کشتار دام در معابر عمومی احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کند، گفت: به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، خیران دام نذری خود را در کشتارگاه‌های دام کشتار کنند.

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در صورتی که امکان ذبح دام در کشتارگاه وجود نداشت، مردم باید با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان خود تماس بگیرند.

دلیلی تصریح کرد: در صورتی که امکان حضور بازرس نیز وجود نداشت مردم باید با دیدن آثاری همچون لاغری شدید، وجود کنه، لنگش، پشم‌ها و موهای ژولیده و ترشحات چرکی و آبکی از چشم و بینی از خرید دام خودداری کنند

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین اگر دام ذبح شد و لاشه دارای رنگ غیر طبیعی، رطوبت یا بوی غیر طبیعی مثل فساد بود الزاما به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه کرده تا از صحت و سلامت گوشت اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به حضور ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه‌های شهرستان‌های استان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه مرتبط صورت گرفته و کشتارگاه‌ها طی این دو روز فعال هستند و خدمات بهداشتی و شرعی به شهروندان ارائه می‌دهند.

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: در راستای افزایش آگاهی مردم، اطلاع رسانی‌های لازم در شهرها انجام شده و برنامه‌های نظارتی به مردم اعلام شده است.

انتهای پیام/72007/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول