اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود:

استحکام قدرت نرم وظیفه بسیج در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود گفت: وظیفه بسیج در دوران جنگ نرم، باید استحکام قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران باشد.

استحکام قدرت نرم وظیفه بسیج در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی شاهینی پیش‌ازظهر امروز در در جمع تعدادی از دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام‌نور شاهرود در آستانه پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور حضرت امام خمینی(ره)، رهبر فقیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن در مواجه با نظام جمهوری اسلامی از روش‏های جدید و برنامه‏های نو استفاده می‏کند.

وی تصریح کرد: جنگ نرم، تغییر نامحسوس داشته‏های فکری و فرهنگی از طریق رسانه، اینترنت، ماهواره، شعر، داستان، رمان، فیلم و نشریات در قالب عناوین ظاهراً مثبت است؛ از این رو، دانشجویان بسیجی باید در مقابله این هجمه نرم به تحکیم هر چه بیشتر قدرت نرم بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود گفت: هفته بسیج فرصتی است که با هم‏اندیشی و افزایش شناخت و معرفت از توانمندی‏های مثبت به نقاط ضعف احتمالی توجه کنیم.

شاهینی افزود: ایام سوگواری امام حسین(ع) و هم‏زمانی آن با هفته گرامیداشت بسیج فرصت مناسبی است تا بسیجیان با معرفت هر چه بیشتر نسبت به کسب آگاهی از قیام امام حسین(ع) و فلسفه آن بپردازند.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید ویژگی‏های مشترک دوران امام حسین(ع) و عصر حاضر را از منظر جنگ نرم دشمن بشناسند؛ زیرا یکی از عوامل مهمی که باعث شد تا سیدالشهدا(ع) با 70 تن از یاران باوفایشان به شهادت برسند و خانواده‏های آنها به اسارت بروند، اعتقاد به عدالت‏گستری بود و امروز نیز دشمن می‏خواهد این دست اعتقادات را از میان بردارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود گفت: درگیری، شهادت، جسارت و بی‏حرمتی به پیکر غرق به خون آن امام همام، نشان از تاثیر بسیار زیاد جنگ نرم دشمن بر آحاد مردم آن زمان دارد.

شاهینی اضافه کرد: مردم زمان امام حسین(ع) با وجود اینکه شناخت کافی و وافی نسبت به اهل بیت پیامبر عظیم‏الشأن اسلام، حضرت محمد(ص) داشتند؛ اما حاضر شدند مقابل آن امام بایستند و حتی به فرزند شش ماهه و کودکان و زنان آنها هم رحم نکردند.

وی گفت: شدت عداوت نسبت به امام حسین(ع) نشان از شدت تاثیر جنگ نرم بر تفکرات مسلمانان آن دوران دارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود گفت: بسیجیان به خصوص دانشجویان بسیجی باید با درک شرایط کشور و شناخت معرفت نسبت به توطئه و نقشه‏های دشمنان، با تبعیت محض از ولایت و تقویت ایمان و نیت پاک و اخلاص و با استعانت از قدرت نرم که در حد اعلا بین جوانان وجود دارد، به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازند.

شاهینی افزود: ما در جنگ نرم نباید مدافع باشیم، بلکه باید با قدرت نرم به پایگاه‏های مجازی دشمن حمله کنیم؛ چراکه در حمله می‏توانیم پیروز میدان باشیم و پیروزی تنها با دفاع حاصل نمی‏شود.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول