اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استانداری بوشهر خبر داد

افزایش 296 درصدی متوسط بارندگی در استان بوشهر / سیل نداشتیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استانداری بوشهر با بیان اینکه وقوع سیل در استان بوشهر نداشتیم، گفت: متوسط بارندگی در استان بوشهر تا پایان روز پنجم آذر نسبت به دوره بلند مدت سنوات گذشته 296 درصد افزایش داشته است.

افزایش 296 درصدی متوسط بارندگی در استان بوشهر / سیل نداشتیم

هادی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: میزان بارندگی در شهر بوشهر تا پایان روز پنجم آذر ماه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 34.7 میلی‌متر به 107.8 میلی‌متر رسیده و افزایش 211 درصدی داشته است.

وی افزود: گناوه، جزیره خارگ، برازجان و بوشهر به ترتیب بیشترین متوسط بارندگی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشتند.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: امسال میزان متوسط بارندگی در دیر 62 میلی‌متر با 172 درصد افزایش، جم 45.3 میلی‌متر با 92 درصد افزایش، دیلم 92.3 میلی‌متر و 226 درصد افزایش، برازجان 115.2 میلی‌متر با 332 درصد افزایش بوده است.

مقصودی ادامه داد: همچنین میزان متوسط بارندگی در اهرم 41 میلی‌متر با 82 درصد افزایش، گناوه 129.5 میلی‌متر با 297 درصد افزایش، ریگ 110.5 میلی‌متر با 272 درصد افزایش، کنگان 70 میلی‌متر با 197 درصد و عسلویه نیز با 27.9 میلی‌متر و 79 درصد افزایش نسبت به متوسط بارندگی در دوره بلند مدت سنوات قبل بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع متوسط بارش در استان بوشهر در سال جاری 80 میلی‌متر و در دوره بلند مدت سنوات قبل 27 میلی‌متر بوده که این امر افزایش 296 درصدی را نشان می‌دهد.

سیل در استان جاری نشد

مدیرکل بحران استانداری بوشهر در ادامه گفت: با وجود گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها اعلام شده که در استان بوشهر سیل آمده، اما این طور نیست و سیلی در استان به وقوع نپیوسته است.

مقصودی گفت: در شهرهای بوشهر، برازجان، دیر و کنگان آبگرفتگی معابر که منجر به ورود آب در منازل شده باشد داشتیم، اما سیل نبوده است.

وی بیان کرد: در شب تاسوعا قطع برق در برخی نقاط داشتیم که بلافاصله تیم‌های امدادی وارد عمل شده و مشکل را حل کردند.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: هم‌اکنون نیز تیم‌های امدادی مدیریت بحران استان در تمام شهرها در حال آماده‌باش هستند ضمن اینکه مدیریت بحران در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است و ایشان نیز به خوبی این موضوع را مدیریت می‌کنند.

مقصودی گفت: گروه‌های امدادی نیز برای تخلیه آب در معابری که موجب آبگرفتگی شده بوده تشکیل شده و عملیات‌های موفقیت‌آمیزی نیز تاکنون داشته‌اند.

در چند روز اخیر بارندگی در سراسر استان بوشهر موجب خوشحالی مردم شده و هم‌اکنون نیز هوای مرکز استان ابری است.

انتهای پیام/66006/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول