اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

طرح هادی 8 روستای سیل‌زده زنجان در دست اجرا است

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: طرح هادی در هشت روستای سیل‌زده استان زنجان در دست اجرا است.

طرح هادی 8 روستای سیل‌زده زنجان در دست اجرا است

احمد حاجی‏زاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: احداث پل و دیوار حفاظتی در روستای سیل‌زده «ائل بلاغی» با اعتباری بالغ 600 میلیون ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه پل و دیوار حفاظتی در روستای خسارت دیده «علم کندی» نیز احداث می‏‌شود، ادامه داد: میزان اعتبارات پیش‎بینی شده برای این طرح یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: روستای «سعید کندی» با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در حال آماده‌سازی برای جابه‎‏جایی است.

وی با بیان اینکه 140 واحد مسکونی در شهرستان ماهنشان زیر 30 درصد خسارت دیده است، اضافه کرد: برای این واحدها 30 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حاجی‏زاده با اشاره به اینکه هشت واحد نیز در شهرستان ماهنشان خسارت بیش از 60 درصد دیده است، یادآور شد: در مجموع برای واحدهای مسکونی این شهرستان به میزان 12میلیارد ریال پرونده تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان طارم نیز چهار واحد با میزان خسارت زیر 30 درصد شناسایی شده است، ادامه داد: در شهرستان زنجان نیز 47 واحد آسیب دیده است.

* خسارت 3 میلیارد و 955 میلیون ریالی به بخش مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه مجموع خسارت وارد شده در بخش مسکن استان زنجان 3 میلیارد و 955 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: بانک ملی برای متقاضیان تسهیلات، مبلغی پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به جابه‏جایی روستای «ملک باغی» به زمین جدید، 198 خانوار متقاضی احداث خانه در مکان جدید هستند، اضافه کرد: زمین جدید این روستا 19 هکتار است.

حاجی‎زاده با بیان اینکه 133 قطعه در زمینه جدید روستای «ملک باغی» طراحی شده است، یادآور شد: 129 متقاضی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‎اند که تاکنون 48 نفر از آنها به بانک‎های استان زنجان معرفی شده است.

انتهای پیام/73006/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول