اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان:

محور همدان ـ سنندج به بزرگراه تبدیل شد

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: با بهره‌برداری از قطعه صالح‌آباد به داشبلاغ، محور همدان ـ سنندج در حوزه استحفاظی همدان به بزرگراه تبدیل شد.

محور همدان ـ سنندج به بزرگراه تبدیل شد

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بهره‌برداری از محور صالح‌آباد به قروه در حوزه استحفاظی استان همدان اظهار کرد:‌ قطعه صالح‌آباد به داشبلاغ به طول 13 کیلومتر طی هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: حدود 14 میلیارد تومان هزینه اجرایی پروژه بوده که طی آن 13 کیلومتر از مسیر دوخطه به چهارخطه ارتقا یافته و زیر عبور رفت.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت:‌ از صالح‌آباد تا سه‌راهی داشبلاغ انتهای حوزه جغرافیایی استان در مجموع 23 کیلومتر بوده که 10 کیلومتر آن طی سال‌های گذشته چهارخطه شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: هزینه اجرایی برای کل پروژه حدود 20 میلیارد تومان بوده که 14 میلیارد تومان آن مربوط به 13 کیلومتر اخیر است و با انجام این مهم محور همدان ـ سنندج در حوزه استحفاظی استان همدان به بزرگراه تبدیل شده است.

نوروزی با اشاره به کریدور راه‌های استان و قسمت‌هایی که چهارخطه نشده‌اند، تصریح کرد: از جمله مشکلات عمده محور صالح‌آباد به داشبلاغ ماهیت کوهستانی و دید افقی مسیر بود که اکثراً و به صورت متوالی از تابلوهای سبقت ممنوع استفاده شده است و به دلیل وضعیت خاص منطقه سرعت ماشین‌ها خیلی محدود بود.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به مشکلات مسیر، این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای چهارخطه کردن قرار گرفت و اکنون تا انتهای حوزه جغرافیایی استان این امر صورت گرفته است و مسیر به شکل رفت و برگشت بوده و امکان سبقت نیز فراهم شده و امید است دیگر شاهد تصادف در این مسیر نباشیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود این مسیر تا قروه آماده یابد و بعد چهارخطه صالح‌آباد تا قروه افتتاح شود که با توجه به اینکه عملیات اجرایی پروژه در حوزه استحفاظی استان همدان به اتمام رسیده است این مسیر برای رفاه حال مردم به بهره‌برداری رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه استان کردستان نیز پروژه در دست پیمانکار است اما به دلیل اینکه پروژه را دیرتر شروع کردند و در مقطعی نیز پیمانکار عوض شد نسبت به حوزه استان همدان عقب هستند اما سرعت کار خوب است.

انتهای پیام/89006/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول