اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر:

گمرک ارزش‌گذاری‌ بر روی کالاهای اساسی را تعدیل کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: گمرک با تعدیل ارزش‌گذاری بر کالاهای اساسی صادرکنندگان و تولیدکنندگان را از پذرش ضررهای هنگفت مصون کند.

گمرک ارزش‌گذاری‌ بر روی کالاهای اساسی را تعدیل کند

ماجد مطوریان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خرمشهر اظهار کرد: سازمان توسعه و تجارت در بخشنامه‌ای به تاریخ هشتم آبان ماه سال جاری به گمرک ایران برای ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا را ابلاغ کرد.

وی افزود: در تاریخ 17 آبان ماه سال جاری سازمان توسعه و تجارت کالاهای فوق را به دو دسته تفکیک کرده  و در این بخشنامه ابلاغ شد که کالاهای دارای تعرفه و عوارض گمرکی از این 52 قلم کالای ممنوع شده حذف و مجوز صادرات به آنها داده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر ادامه داد: به دنبال این بخشنامه و پیگیری‌های لازم در این رابطه نه تنها مشکلات موجود در راه صادرات کالا به کشورهای دیگر برطرف نشده بلکه مشکلات نیز دو برابر شده است.

وی با اشاره به بخشنامه جدید برای صادرات کالا گفت: در تاریخ یکم آذر ماه سال جاری صادرکنندگان اعلام شده ارز مورد نظر خود را به اتاق مبادله تبادل ارز ارائه بدهند.

مطوریان‌پور اضافه کرد: همچنین از صادرکنندگان و تولیدکنندگان خواسته شده با پر کردن یک فرم تعهد داده که ارز لازم را به اتاق مبادله ارز ارائه بدهند.

وی تصریح کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان با ارائه تعهد در قالب یک فرم چه تضمینی برای دریافت تسویه حساب مالی خود در رابطه با ارائه ارز لازم به اتاق تبادل ارز دارند؟

خزانه‌دار اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر ادامه داد: با صدور این بخشنامه به مدت دو روز است که صادرات کالا متوقف شده و صادرکنندگان با ضررهای مالی زیادی روبرو شده‌اند.

وی در خصوص ارائه بعضی از قیمت‌ها و مغایرت آن با بازارهای جهانی گفت: تعرفه‌هایی که از سوی گمرک برای بیشتر کالاها اعمال شده با قیمت‌های جهانی مغایرت دارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر اضافه کرد: در این رابطه می‌توان به قیمت سیمان اشاره کرد که برای یک تن سیمان تیپ یک(خاکستری) 85 دلار مشخص شده که در بازارهای جهانی حدود 55 تا 60 دلار مبادله می‌شود.

مطوریان‌پور ادامه داد: قیمت یک تن آهن در این بخشنامه 840 دلار اعلام شده و این قیمت برای مقدار مشابه این کالا در بازارهای جهانی 600 دلار مشخص شده است.

وی با اشاره به متحمل شدن ضررهای هنگفت به صادرکنندگان در این رابطه گفت: صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور با ارائه ارز به اتاق مبادله ارز مشکلی نداشته و گره اساسی آنان در این بخشنامه ارزش گذاری مغایر کالاها با قیمت‌های واقعی در بازار جهانی است.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر در پایان گفت: در صورتی که برای این مشکل چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود صادرات کشور هرچه بیشتر متحمل ضرر و زیان شده و کارخانه‌ها از رونق دور می‌شوند.

انتهای پیام/72002/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول