اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان خبر داد

تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع‌ دستی گیلان در اتاق رشت

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی استان در این اتاق خبر داد.

تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع‌ دستی گیلان در اتاق رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش‌تابان در جمع تولید کنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی گیلان با اشاره به ویژگی‌های استان در امر تولیدات صنایع دستی اظهار کرد: گیلان در بحث تولیدات صنایع دستی دارای توانمندی‌های خاصی است.

وی صنایع دستی گیلان را مورد علاقه کشورهای خارجی از جمله روسیه دانست و افزود: در نمایشگاه توانمندی‌های کشور از جمله صنایع دستی استان در قزاقستان، میزان علاقه‌مندی به هنر گیلانیان کاملا مشهود بود.

این مسئول حمایت از صادرکنندگان صنایع دستی گیلان را امری مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: صنایع دستی گیلان جایگزین بسیار ارزشمندی برای صنایع دستی خارجی است بنابراین حمایت از قشر هنرمند و صادرکنندگان این هنر اصیل ایرانی و گیلانی می‌تواند در ترویج استفاده از هنر داخلی به جای خارجی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: این اتحادیه مانند اتحادیه تخصصی چای و چوب در اتاق گیلان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

تیزهوش‌تابان، اتاق بازرگانی را یکی از بازوان قدرتمند بخش خصوصی دانست و بیان کرد: تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی گیلان نقطه قوت برای هنرمندان تولید کننده و صادرکننده است.

وی آمادگی اتاق گیلان را برای تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی استان اعلام کرد و یادآور شد: صادرات صنایع دستی، تخصصی است و هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام می‌شود.

رئیس اتاق‌بازرگانی گیلان استمرار برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشورهای خارجی از جمله داغستان را در ترویج هنرهای تولیدات داخلی بسیار تاثیرگذار و مهم خواند.

معاون صنایع دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور آشنایی با نیازهای کشورهای هدف محصولات صادراتی را مهم دانست و اظهار کرد: آشنایی با امکانات این کشورها برای صادرات امری ضروری است.

نادر ذاکری، جایگاه گیلان در تولیدات صنایع دستی مانند رشته‌دوزی، چادرشب‌بافی و لباس‌های محلی را بسیار ارزشمند خواند و افزود: از 362 رشته در کشور، 90 رشته صنایع دستی با منسوخ شده در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه لباس‌های محلی گیلان طرفداران خارجی بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: صادرات بسیاری از این لباس‌ها به صورت چمدانی انجام می‌شود.

این مسئول چادرشب گیلان را در آمریکا، استرالیا و... دارای طرفداران زیادی خواند و خاطرنشان کرد: بهترین تولید بامبو، مروار و حصیر، نمد، جاجیم، کارهای چوبی و... در گیلان تولید می‌شود که در دنیا بی‌نظیر است.

وی از تهیه بروشورهای معرفی صنایع دستی گیلان به زبان‌های فارسی، انگلیسی و روسی خبر داد و یادآور شد: این بروشورها به تمام سفارتخانه‌ها ارسال شده است.

ذاکری تشکیل اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی گیلان را نیاز مبرم و ضروری استان نامید و آن را گامی مهم در راستای حمایت از تولیدات داخلی صنایع دستی و صادرکنندگان عنوان کرد.

در جلسه مذکور برخی از صادرکنندگان محصولات صنایع دستی استان به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار حمایت بیشتر مسئولان در امر صادرات تولیدات صنایع دستی در کشورهای هدف شدند.

انتهای پیام/2300/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول