اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

استراتژی تسهیل امور بهترین پاسخ به تحریم است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: استراتژی تسهیل امور بهترین پاسخ در برابر تحریم است و اگر آنها دری را می‌بندند ما دو پنجره بگشاییم.

استراتژی تسهیل امور بهترین پاسخ به تحریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمد نهاوندیان در نخستین آیین تجلیل از سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان کرمان اظهار داشت: توازن‌ها و تعادل‌ها در توسعه اقتصادی نکته‌ای است که باید در هر بحث اقتصادی بر آن تأکید شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران اقتصادی بزرگ و هفدهمین اقتصاد دنیا است، عنوان کرد: همه باید پافشاری کنیم تا ایران جایگاه خود را در گروه 20 کسب کند.

نهاوندیان تصریح کرد: رشد اقتصاد بزرگ ایران نمی‌تواند موضعی و مقطعی باشد و در هر بخشی از اقتصاد که توجه می‌کنیم باید آثار رشد آن بخش در دیگر بخش‌ها هم جلوه کند.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان در رشد متوازن و پویای هر اقتصادی می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

نهاوندیان افزود: یکی از تفاوت‌های اقتصادی که ایران و اقتصادهای در حال ظهور دارای جمعیت‌های جوان با اقتصادهای قرن 20 با جمعیت‌های پیر مانند کشورهای اروپایی دارد این است که تقاضاها در بخش واقعی اقتصادهای قرن 20 رو به کاهش رفته است.

وی بیان کرد: امروز ظهور خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد ایران بسیار بالا است و ما سرمایه‌گذاری زیادی در دهه گذشته در این حوزه در آموزش عالی کرده‌ایم و تعداد افتخارآفرینی مهندس پرورش داده‌ایم که می‌توانند با کیفیت و قیمت رقابتی در بازارهای جهانی خدمات فنی مهندسی را بفروشند.

نهاوندیان گفت: نزدیکی ایران به بازارهای در حال ظهور به معنای هزینه پایین‌تر برای صدور است و شرکت‌های ایرانی با همین نمونه‌های اثبات شده برای بازارهایی در آسیا، آفریقا و امریکای لاتین خدمات قابل عرضه و رقابتی دارند که می‌توانیم این خدمات را در خانه تمرین و در بیرون عرضه کنیم.

این فعال بخش اقتصادی تصریح کرد: صنعت ساختمان باید در یک مدل متوازن دیده شود و یک تقسیم کار بسیار مهم در اقتصاد ما صورت گیرد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی باید توسط دولت انجام شود و نگاه برنامه‌ای داشته باشیم، افزود: توجه به زیرساخت‌ها مهم است و اجرای پروژه‌ها باید توسط بخش خصوصی و به صورت نگاه پروژه‌ای انجام شود.

وی دنبال جزئیات اجرا رفتن و مقرون به صرفه تمام کردن پروژه‌ها را در بخش ساختمان مهم دانست.

نهاوندیان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد، ابراز داشت: طی دوره 80 ساله دولت‌سالاری در اقتصاد ما، دولت‌های ما به دنبال اجرای پروژه رفته‌اند که امری اشتباه است.

وی در مورد برگزاری آیین تجلیل از سرمایه‌گذاران در بخش صنعت ساختمان کرمان خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی ما بر امر تجلیل تاکید شده است و با برگزاری این آیین تداوم حضور، نوآوری و ابتکار در صنعت ساختمان و در هر رشته دیگری تضمین می‌شود.

نهاوندیان با بیان اینکه تجلیل تضمین رشد یک جامعه است، اظهار داشت: ملتی که به تجلیل از افتخاراتش می‌پردازد در واقع پیام آرامش و وقار را منعکس می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخورد اضطراب‌آمیز پیام خوبی را منعکس نمی‌کند، تصریح کرد: در شرایط اقتصاد امروز برگزاری آیین‌های تجلیل امری پسندیده است.

نهاوندیان تصریح کرد: جامعه اقتصادی ایران ملتهب نیست و باید از کارهای التهاب‌زا پرهیز کرد و فعالیت‌هایی را انجام دهیم که یک فرد و جامعه با طمأنینه انجام می‌دهد.

وی در مورد برخورد با شرایط اقتصادی پیش‌آمده برای ایران گفت: ما در پاسخ به بعضی شرایط ایجاد شده چگونه باید واکنش نشان دهیم آیا باید با تصمیم‌های شتاب‌زده بر اضطراب موجود بیفزاییم که پیام کمبود امکانات بدهد یا اینکه الان وقت ایجاد آرامش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه جهت‌گیری‌های ما در اقدامات اقتصادی خیلی مهم است، گفت: استراتژی تسهیل بهترین پاسخ در برابر تحریم است و اگر آنها دری را می‌بندند ما دو پنجره بگشاییم.

نهاوندیان بیان داشت: اگر دشمنان قصد دارند جلوی تحرک فعالان اقتصادی ما را بگیرند، ما باید به تحرک بیشتر این قشر کمک کنیم و اگر می‌خواهند جلوی صادرات ما را بگیرند ما باید امر صادرات را تسهیل کنیم.

وی ابراز داشت: یکی از پاسخ‌های ما به بدخواهان این است که محیط کسب و کار را تسهیل کنیم، شفافیت را افزایش دهیم و بر قدرت رقابتی فعالان بخش اقتصادی بیفزاییم.

انتهای پیام/80019/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول