اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن خبر داد

موج جدید مهاجرت پرندگان به آبگیرهای فومن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن از موج جدید مهاجرت پرندگان به آبگیرهای این شهرستان خبر داد.

موج جدید مهاجرت پرندگان به آبگیرهای فومن

علی‌اصغر روشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از فومن با بیان اینکه در چند هفته اخیر با سرد شدن هوا پرندگان به آبگیرهای فومن مهاجرت کرده‌اند، اظهار کرد: پرندگان مهاجر نظیر مرغابی نوک پهن، اکراس، خودتکا، فیلواش و... از مناطق سردسیر سیبری به آبگیرهای فومن مهاجرت کرده‌اند که علاوه بر ایجاد چشم‌اندازهای زیبا و منحصر به‌فرد در ارتزاق بومیان منطقه نیز نقش موثری دارند.

به گفته وی، بیش از 200 نمادار به روش‌های هکش‌نما یا شکار با اسلحه در سطح فومن مبادرت به شکار پرندگان غیر حمایت شده و مهاجر می‌کنند.

این مسئول با تصریح بر اینکه نماداران برای اخذ مجوز «نما» به اداره محیط زیست فومن مراجعه کنند، ابراز کرد: تعداد مجاز شکار به روش‌های مذکور 10 قطعه در روزهای مجاز شکار یعنی چهارشنبه و جمعه هر هفته است که در صورت مشاهده ماموران یگان حفاظت محیط زیست فومن در هنگام گشت و کنترل از نماها با متخلفان شکار و صید که بدون اخذ مجوز به شکار می‌پردازند طبق قانون برخورد قضایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بروز سرما و یخ‌زدگی آبگیرهای محل زادآوری پرندگان در عرض‌های شمالی کره زمین که موجب عدم دسترسی غذا برای پرندگان می‌شود، پرندگان هر ساله به تالاب‌ها، آبگیرها و مناطقی که غذای مناسب‌تری وجود دارد مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول