اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

چهاردهمین مانور زلزله در مدارس مازندران برگزار شد

خبرگزاری فارس: چهاردهمین مانور زلزله در مدارس استان با همت معاونت سلامت و ورزش اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

چهاردهمین مانور زلزله در مدارس مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدمهدی بریمانی صبح امروز در برگزاری چهاردهمین دوره مانور زلزله که در دبیرستان دخت ایران پروین مرکز مازندران برگزار شد واقعه عاشورا را درس بندگی در مقابل خداوند و ایثارگری دانست و اظهار داشت: هدف از قیام عاشورا احیاء سنت پیامبر بود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان شهید مطهری واقعه کربلا را دارای دو صفحه تاریک و روش عنوان کرد و افزود: صفحه روشن قیام عاشورا فرهنگ آن است، اگر فلسفه عاشورا با معرفت همراه نباشد به صفحه تاریک آن برخورد می‌کنیم.

بریمانی در چهاردهمین دوره مانور زلزله که به صورت استانی برگزار شد در جمع دانش‌آموزان هدف از این کار نمادین را افزایش آگاهی جامعه دانست و تصریح کرد: ایجاد آمادگی، انجام واکنش سریع و چگونگی مقابله با زلزله ضریب ایمنی را افزایش و سبب کاهش آسیب می‌شود.

در این مراسم معاونت امداد جمعیت هلال احمر مازندران نیز به اهداف اجرای مانور زلزله در مدارس پرداخت و یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما از سری کشورهای حادثه‌خیز است، افزایش آگاهی نسبت به آسیب ناشی از بلایای طبیعی ضرورت دارد.

غلامعلی فخاری‌اشرفی اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده 35 درصد خاک ایران روی گسل‌های فعال زلزله قرار دارد و 99 درصد مردم بر روی این گسل‌ها زندگی می‌کنند.

وی مانور را حرکتی برای آمادگی بیشتر در زمان بحران عنوان کرد و گفت: فرهنگ مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی به صورت علمی در جامعه باید نهادینه شود.

فخاری خاطر نشان کرد: برگزاری مانور جرقه‌ای است تا همه به اهمیت و ضرورت موضوع زلزله پی ببرند و به دنبال کسب دانش لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی باشند.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان دبیرستان دخت ایران پروین ساری به صورت نمادین مانور پیشگیری از زلزله فرضی را اجرا کردند.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول