اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمیرم خبر داد

قطعی شبکه برق برخی از مناطق سمیرم

خبرگزاری فارس: فرماندار سمیرم گفت: در 20 درصد مناطق شهرستان سمیرم شبکه برق قطع شده است.

قطعی شبکه برق برخی از مناطق سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، در مانور زلزله و ایمنی سمیرم با به صدا در آمدن آژیر زلزله برخی از دانش اموزان با اولویت دانش آموزان ضعیف‌تر با رعایت احتیاط وارد محوطه حیاط آموزشگاه شدند.

سپس تیم جستجوی امداد و نجات با اولویت گروه پیشرو وارد عملیات شد و ضمن راهنمائی دانش آموزان به مکان‌های ایمن و پناهگاه‌ها به مداوای مصدومان و خارج کردن آنان از ساختمان و انتقال مصدومین با آمبولانس به بیمارستان پرداختند.

بر اساس این گزارش با توجه به انفجار فرضی در ناحیه شرقی آموزشگاه تیم آتش نشانی برای اطفای حریق به محل اعزام شدند.

همچنین تیم‌های بهداشت برای بررسی سلامت و بهداشت محیط و آب آشامیدنی و نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در این مکان حضور یافتند.

به گزارش فارس، فرماندار سمیرم پس از پایان این مانور در جمع دانش آموزان و مسئولان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اظهار کرد: زلزله بلا نیست بلکه آماده نبودن ما آن را تبدیل به بلا می‌کند.

غلامرضا قائدیها با بیان اینکه حادثه فقط زلزله نیست به بارش سنگین برف در سمیرم اشاره کرد و افزود: بر اثر بارش غافلگیرکننده برف بیش از 400 وسیله نقلیه سنگین و سبک در محور سمیرم یاسوج با مشکل مواجه شدند که با تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های کمیته امداد و نجات شهرستان و همچنین همیاری مردم این مشکل برطرف شد.

وی تصریح کرد: بارش سنگین برف در روز گذشته سبب قطعی شبکه برق شهرستان سمیرم شد.

فرماندار سمیرم ادامه داد: در روز گذشته 17 اکیپب مجهز به بالابرو سایر تجهیزات و همچنین امروز چهار اکیپ دیگر از سراسر استان برای رفع مشکل قطعی به این شهرستان اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی این اکیپ‌ها در سراسر مناطق شهرستان برق 80 درصد مناطق شهرستان سمیرم وصل شده است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم نیز هدف از برگزاری مانور زلزله را آشنایی و افزایش آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های سریع، اقدامات لازم پس از وقوع زلزله، آشنایی با مراحل مدیریت بحران دانست.

سید ضیاء موسوی اضافه کرد: در این مانور دانش آموزان بر اساس آموزش‌هایی که فراگرفته بودند، پناهگیری در موقعیت‌های مختلف در هنگام زلزله، اقدامات لازم پس از زلزله، نحوه امدادرسانی و مراحل مدیریت بحران را تمرین کردند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول