اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

اصناف بازوی مستحکم نظام در برابر تحریم‌ها هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین خطاب به اصناف و بازاریان گفت: اصناف، بازاریان و تجار بازوی مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان هستند.

اصناف بازوی مستحکم نظام در برابر تحریم‌ها هستند

آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در دیدار با جمعی از شورای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنفی استان قزوین با اشاره به نقش فعال و مؤثر بازاریان و اصناف در انقلاب اسلامی اظهار کرد: در میان اصناف، کسبه و بازاریان این استان چهره‌های درخشان و متعددی وجود دارند که توانستند در دوران پیروزی انقلاب و ایام دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

امام جمعه قزوین به توجه خاص امام خمینی به اصناف و بازاریان اشاره و بیان کرد: امام خمینی (ر‌ه) بسیار به اصناف، تجار و بازاریان اهمیت می‌داد و توجه ویژه‌ای به این قشر داشتند.

باریک‌بین تصریح کرد: امام خمینی (ر‌ه) زمانی که رهنمودهایی بیان می‌کردند، همین اصناف و بازاریان به صحنه آمده و فرمایشات ایشان را جامه عمل می‌پوشاندند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نظام مقتدر ما در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته که خوشبختانه با همه نقشه‌هایی که دشمنان برای ملت و نظام ما به وجود می‌آورند، باز نیز ملت از این امتحان سربلند و پیروز خارج می‌شوند.

باریک‌بین خطاب به اصناف و بازاریان اظهار کرد: اصناف، بازاریان و تجار در این زمینه می‌توانند به دولت کمک کرده که این مهم در دستگیری به افراد کم درآمد جامعه و برطرف کردن مشکلات اقتصادی آنها کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان و ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان نظام ابراز کرد: امروز دشمنان تمام تلاششان این است که با اختلاف بین مردم و مسئولان، نظام را تخریب کنند که اصناف و بازاریان باید هوشیار بوده و بتوانند نقشه‌های آنها را خنثی کنند.

امام جمعه قزوین نماز اول وقت را برای اصناف، کسبه و بازاریان مهم دانست و خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان باید به خواندن نماز اول وقت اهمیت داده که این امر می‌تواند در روزی آنها تأثیر فراوانی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه استان قزوین به اهمیت روزی حلال در کسب و کار اشاره کرد و افزود: اصناف، بازاریان و تجار که در کار مهمی مانند خرید، فروش و توزیع سر و کار دارند باید بدانند که تجارت بهترین راه روزی حلال است که خدای متعال آن را برای ما انسان‌ها قرار داده است.

باریک‌بین ادامه داد: کسانی که در راه کسب و کار و تجارت هستند باید پیش از وارد شدن به این مهم بتوانند احکام و مسایل فقهی را فراگرفته و سپس وارد آن شوند.

این مسئول با اشاره به مسئله ربا گفت: مسئله ربا در روایات مختلفی نکوهش شده که باید مواظب باشیم به این مسئله دچار نشویم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به ذکر روایتی در رابطه با ربا پرداخت و بیان کرد: در روایتی آمده که ربا در میان امت من مثل یک مورچه‌ای است که روی سنگ صاف حرکت کرده و کسی صدای پای آن را نمی‌شنود و هیچ چیز محسوس نیست.

باریک‌بین تأکید کرد: کسانی که اموال زیادی در این دنیا دارند، باید قبل از اینکه مرگ سراغ آنها بیاید خود در زمینه خمس، زکات و وجوهات شرعی را حساب کنند که در روزی اموال بسیار اهمیت فراوانی خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار سیدمحمود سیدی رئیس مجمع امور صنفی استان قزوین در رابطه با برنامه‌های این مجمع گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/2667/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول