اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

امر به معروف نباید فقط به حجاب منحصر شود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جامعه امر به معروف در حوزه‌هایی همچون حجاب شناخته شده و در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی امری ناشناخته است که این ظلم است.

امر به معروف نباید فقط به حجاب منحصر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی،  آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی با اشاره به لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این دو فریضه در ردیف هم به کار رفته‌اند و قرینه هستند اما در واقع دو تکلیف جدا به شمار می‌آیند و هر دو تکلیف یک فلسفه داشته و یک هدف را پیگیری می‌کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فروعات دهگانه است، در قرآن کریم با صراحت کامل 18 آیه به عنوان امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و این نشان‌دهنده توجه خاص قرآن کریم بر این دو فریضه مهم است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امر عقلی است، افزود: عقل نیز هدفش اصلاح امور است، ایجاد یک جامعه شایسته، سالم و به دور از کژی، ظلم و انحراف بدون امر به معروف و نهی از منکر شدنی نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: این اصل به ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد و یکی از مصادیق مهم این اصل اجرای این فریضه الهی در حوزه سیاسی است.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی عنوان کرد: حتی اگر انسان‌های خوبی تربیت شوند، افراد معدودی وجود دارند که از این تربیت گریزانند و به ظلم و انحراف روی می‌آورند همچنین انسان اگر در زندگی به قدرت و فرصتی دست پیدا کند، ممکن است از مسیر حق منحرف شود از این رو تنها راه اصلاح جامعه و تعدیل قدرت امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست اهمیت فراوانی دارد، گفت: یک اشتباه بخش اعظمی از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به ضعفا اجحاف خواهد شد حتی اگر فردی که هیچ قدرتی ندارد به مسئولان امر به معروف کند، باید آن را بپذیرند زیرا این فرد حرف حق را بر زبان آورده است، هرچند قدرت اجرایی ندارد.

وی با اشاره به ابعاد گسترده امر به معروف و نهی از منکر افزود: در جامعه امر به معروف در حوزه‌هایی همچون حجاب شناخته شده و در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی امری ناشناخته است که این ظلم به امر معروف است البته باید در مسئله حجاب امر به معروف با جدیت پیگیری شود اما نباید سایر ابعاد آن به حاشیه برود.

انتهای پیام/6001/ب/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول