اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

ساماندهی رودخانه فصلی باشت ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت با بیان اینکه در هر بارندگی ابنیه، تأسیسات دولتی و بخشی از منازل مردم و زمین‌های کشاورزی در معرض آسیب جدی این رودخانه قرار می‌گیرند، گفت: ساماندهی رودخانه فصلی باشت ضروری است.

ساماندهی رودخانه فصلی باشت ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور صبح امروز در بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از رودخانه فصلی باشت، اظهار کرد: این رودخانه در حاشیه این شهر قرار دارد و با توجه به شیب و عمق کم و عریض بودن رودخانه در هر بارندگی طغیان می‌کند و احتمال ایجاد هرگونه حوادث ناگوار وجود دارد.

فرماندار باشت با بیان اینکه این رودخانه تهدید کننده بخشی از این شهر است، گفت: در هر بارندگی شدید ابنیه، تأسیسات دولتی و بخشی از منازل مردم و زمین‌های کشاورزی در معرض آسیب جدی این رودخانه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع هفت کیلومتر از دو طرف این رودخانه برای کاهش اثرات سیل در برنامه ساماندهی قرار گرفته که فاز اول به طول چهار کیلومتر از دو طرف رودخانه با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: برای 13 کیلومتر باقی مانده کار طراحی نقشه و پیگیری مناقصات در دستور کار آب منطقه‌ای  استان قرار دارد.

قلی‌پور گفت: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت موضوع این مسئله در رأس برنامه‌های ساماندهی رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای قرار بگیرد.

فرماندار باشت گفت: این رودخانه در بارش‌های شدید احتمال بروز ایجاد حوادث و خسارت جدی به ابنیه، تأسیسات و بخشی از اراضی اطراف و زمین‌های کشاورزی و مسکونی را در بر داشته باشد.

وی از مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان خواست با توجه به بالا بودن ضریب آسیب‌پذیری حاشیه شهر باشت و زمین های اطراف این رودخانه نسبت به ساماندهی آن تسریع به عمل آورد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید به خطر ساز بودن این رودخانه در بارش‌های شدید اشاره کرد و نسبت به ساماندهی آن و قرار گرفتن در برنامه‌های اولویت‌دار در این شرکت تأکید کرد.

علی لطفی متذکر شد: تلاش می‌کنیم برای ساماندهی این رودخانه با معاون عمرانی استانداری هماهنگی لازم را به عمل آوریم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: سعی بر این است تا از محل حوادث برای ساماندهی بخشی از این رودخانه تأمین اعتبار شود.

انتهای پیام/2571/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول