اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعکاس گسترده برنامه‌های دهه اول محرم

اقدام صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد یک انقلاب فرهنگی بود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدا و سیمای مرکز استان در ماه محرم امسال با پوشش و انعکاس گسترده عزاداری‌ها و سبک‌های مختلف عزاداری نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد، یک انقلاب فرهنگی ایجاد کرد.

اقدام صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد یک انقلاب فرهنگی بود

مازیار قشقایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: برنامه‌ها و عزاداری‌‌های دهه اول محرم امسال با مشارکت و همکاری مطلوب مردم و مداحان در سراسر استان برگزار شد.

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این کانون در طول سال و در راستای محتوا بخشی به نوحه‌ها و عزاداری‌های هیئت‌های عزاداری در نقاط مختلف استان برنامه‌های جامع و مطلوبی را داشته است.

* برگزاری دو همایش تجلیل از مداحان، پیر‌غلامان و فعالان محرم

قشقایی با بیان اینکه همه مداحان برای اجرای برنامه در هیئت‌های عزاداری باید کارت شناسایی مداحی داشته باشند، ابراز داشت: کارت‌های شناسایی مداحی به مداحانی داده می‌شود که در کلاس‌ها و دوره‌های برگزار شده توسط کانون مداحان استان حضور داشته و موفق به قبولی در آزمون شده‌اند.

این مسئول گفت: در بازدید از خیمه‌های حسینی و مراسمات عزاداری در شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد شاهد شور و شعور حسینی در هیئت‌ها بوده و از همه هیئت‌های مذهبی و عزاداری قدردانی می‌کنم.

قشقایی با بیان اینکه شاعران آئینی نیز با سرودن اشعاری مطلوب در محتوا بخشی به اجرای مداحی و برگزاری مراسمات عزاداری محرم امسال نقش مهمی داشتند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های تجلیل از مداحان، فعالان محرم، پیر‌غلامان اهل بیت(ع) و فعالان فرهنگی بیان داشت: یک برنامه تجلیل از مداحان و فعالان ایل سوگوار با همکاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در مرکز استان و یک برنامه تجلیل از مداحان جوان، مداحان فعال و پیر‌غلامان حسینی نیز با همکاری دفتر نماینده گچساران و باشت در مجلس و همکاری ادارات و نهادها در گچساران برگزار می‌شود.

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری آئین‌های تجلیل از فعالان محرم و مداحان را عامل مهمی در افزایش انگیزه برای تلاش بیشتر در راستای اجرای با کیفیت‌تر برنامه‌های محرم و سایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانست.

قشقایی با اشاره به پوشش و انعکاس مطلوب و بی‌نظیر برنامه‌های عزاداری امسال توسط صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال در دهه اول محرم و در شهرستان‌های مختلف استان به واسطه برگزاری مراسمات عزاداری، قطب‌های متعدد فرهنگی ایجاد شد که صدا و سیمای مرکز دنا پوشش گسترده و مطلوبی از این برنامه‌ها داشت.

این مسئول، تهیه برنامه‌های تولیدی، پوشش عزاداری‌های نقاط مختلف استان، پوشش سبک‌های مختلف مداحی و نیز انعکاس مطلوب این برنامه‌های تولیدی و انعکاس ماهواره‌ای از چهار شبکه سراسری کشور را نمونه‌هایی از زحمات شبانه‌روزی مجموعه صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه رئیس این مرکز عنوان کرد.

وی تهیه و انعکاس برنامه ایل سوگوار را یکی دیگر از اقدامات ارزنده صدا و سیمای استان برای پوشش عزاداری‌های مردم شهرستان‌های مختلف به صورت گسترده دانست و بر لزوم همکاری و تعامل هر چه بیشتر در راستای ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/82001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول