اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

سخنرانان در محرم کتب مستند را ملاک قرار دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قوچان گفت: مداحان و سخنرانان در ایام محرم و صفر باید کتب مستند و مقبول را مبنا قرار دهند و از انحراف پرهیز کنند.

سخنرانان در محرم کتب مستند را ملاک قرار دهند

حجت‌الاسلام علی مروج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: برای شرکت در عزاداری و هیئت‌های مذهبی ابتدا باید امام حسین(ع) را بشناسیم و با اهداف قیام عاشورا آشنا شویم و سخنرانان و مداحان باید در راستای اهداف قیام حسینی مراسم‌ها را برگزار کنند و به بیراهه نروند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا آنچه در شأن و منزلت امام حسین(ع) است را برگزار کنیم و اغراق‌گویی و خرافات در مراسم را از بین برده و اشعار و مرثیه‌ها را به دقت انتخاب کنیم.

امام جمعه قوچان با اشاره به کتاب‌ حماسه حسینی شهید مطهری، بیان کرد: به تمامی مداحان و سخنرانان پیشنهاد می‌شود تا از کتاب‌های معتبر در زمینه‌ قیام حسینی و عاشورا استفاده کنند و با آگاهی کامل از اتفاقات و مستندسازی مطالبی که می‌خواهند بیان کنند در مراسم سخن گویند.

مروج با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که تاکید بر واقع گویی در مراسم مذهبی دارد، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم سوره حمد آموزش داده که در جاده مستقیم حرکت کنیم و از انحرافات و مسائل فرعی در جامعه بپرهیزیم.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر مستقیم یعنی بالا بردن سطح فکری جامعه که به‌ وسیله انبیا، صدیقین، شهدا و صالحین امکان‌پذیر است و افراد باید توجه خاص و ویژه به ارتباط با این دسته داشته باشند.

امام جمعه قوچان افزود: معاشرت با صالحین، صلاحیت افراد را در صداقت، حق‌گویی، فرهنگ صدیقین افزایش می‌دهد و در جامعه فرهنگ مبارزه با باطل و حرکت در راستای حق را ترویج می‌کند.

مروج خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فلسفه در قیام عاشورا و نهضت حسینی نپذیرفتن ظلم توسط امام حسین(ع) است که بالاترین پیام را در خود قرار داده و می‌توان با هدف قرار دادن‌ آن در مسیر هدفمندسازی عزاداری‌ها گام برداشت.

وی تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که مکتب شیعه برتری خاصی میان مذهب‌های مختلف دارد زیربار ظلم نرفتن و پیروزی بر باطل است.

امام جمعه قوچان اظهار کرد: جایگاه امر ‌به ‌معروف و نهی ‌ازمنکر در جامعه اسلامی مبارزه با ظلم و ستم است و درخواست از تمامی مومنان در راستای حرکت به سوی معروف و قبول کردن هرآنچه عقل و حق بدان امر کرده است.

مروج ادامه داد: بالاترین معروف، حکومت حق و نظام الهی و بالاترین منکر حکومت ظلم و ستمگران در جامعه است که مردم کشور ما توانستند با انقلاب و یاری جستن از حق حکومت نظام الهی را در جامعه استوار کردند.

انتهای پیام/70003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول