اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر محقق می‌شود

افتتاح سالن تجاری پایانه مرزی ماهیرود خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی از افتتاح پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه در دهه فجر خبر داد.

افتتاح سالن تجاری پایانه مرزی ماهیرود خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری صبح امروز در نشت خبری در ارتباط با وضعیت پروژه ساخت پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پایانه فاصله ترانزیت از افغانستان تا خلیج فارس حدود 500 کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: این پایانه نقش مهمی در توسعه روند ترانزیت و صادرات کالا و پیشرفت خراسان‌جنوبی ایفا می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی، مساحت زمین این پایانه را 10 هکتار عنوان کرد و افزود: برای توسعه این پایانه تملک و اخذ 10 هکتار زمین دیگر در دست اقدام است که تحقق این مهم هم‌اکنون با سازمان جهاد کشاورزی استان در حال پیگیری است.

نصری اضافه کرد: در این پایانه 920 هزار متر محوطه‌سازی شامل فضای سبز، جدول‌کشی و ایجاد لاین انجام می‌شود، همچنین سالن تجاری این پایانه 2 هزار و 600 متر و سالن مسافری آن 3 هزار و 200 متر است.

وی از افتتاح پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه در دهه فجر خبر داد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود مبلغ 87 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و هزینه می‌شود، تصریح کرد: این طرح از آبان‌ماه سال 89 آغاز و مقرر شد که پیمانکار ظرف مدت دو سال این طرح را آماده کند.

نصری ادامه داد: اما دلایلی از قبیل طوفان‌های شدید در این منطقه مرزی، سهل‌انگاری پیمانکار و غیربومی بودن عوامل اجرایی در این منطقه سبب شد که روند اجرای پروژه همراه با تأخیر باشد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون با هزینه شدن مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی این پایانه بیش از 40 درصد است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی گفت: مجموعه پروژه پایانه مرزی ماهیرود خراسان‌جنوبی تا پایان سال مالی جاری باید به بهره‌برداری برسد.

نصری افزود: برای تجهیز این پایانه هیچگونه محدودیت اعتباری و زمانی وجود ندارد.

انتهای پیام/69005/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول