اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

آمادگی 46 گروه راهداری گیلان در زمستان / وجود 15 گردنه برف‌گیر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از آمادگی 46 گروه راهداری با تجهیزات کامل و 443 نفر نیروی انسانی در زمستان امسال خبر داد.

آمادگی 46 گروه راهداری گیلان در زمستان / وجود 15 گردنه برف‌گیر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌ شعبان‌پور در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به فرا رسیدن سرما و تمهیدات صورت گرفته برای زمستان اظهار کرد: با آغاز فصل سرما 46 گروه راهداری با تجهیزات کامل و نیروی انسانی و ماشین‌آلات راهداری آماده نگه‌داری از راه‌های استان در فصل زمستان هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در طول راه‌های استان به بهترین نحو تجهیز شده‌اند، ابراز کرد: این تجهیز برای ارائه خدمات بهتر در فصل زمستان به مسافران جاده‌ای است.

این مسئول ادامه داد: اکنون 443 نفر نیروی انسانی در قالب 46 گروه راهداری با 269 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین آماده نگه‌داری از راه‌های ارتباطی گیلان در فصل زمستانی هستند.

وی با اشاره به وجود گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر در راه‌های گیلان خاطرنشان کرد: گیلان دارای 15 گردنه برف‌گیر به طول 97 کیلومتر است و این گروه‌ها در 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار با تجهیزات زمستانی آماده فعالیت هستند.

شعبان‌پور ضرورت حفظ و نگه‌داری راه‌های موجود گیلان را مورد تاکید قرار داد و افزود: حفظ و نگه‌داری جاده‌ها پر هزینه است در حالی که میزان اعتبار اختصاص یافته به امر راهداری نیازمندی‌های این بخش را کفایت نمی‌کند.

وی میزان اعتبار اختصاص یافته به امر راهداری از محل اعتبارات ملی و استانی را حدود 255 میلیارد ریال عنواذکر کرد و یادآور شد: این میزان با توجه به گستردگی راه‌های استان پاسخگو نیست.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان طول راه‌های همسنگ استان را حدود 12 هزار کیلومتر نامید و تصریح کرد: طبق استانداردهای نرم جهانی سالانه 3 تا 6 درصد ارزش سرمایه‌ای راه باید برای نگه‌داری آن هزینه شود که با احتمال 3 درصد، بالغ بر 360 میلیارد تومان می‌شود که با در نظر گرفتن اعتبار اختصاص یافته حدود 255 میلیارد ریال ئر سال گذشته، تنها 7 درصد اعتبار مورد نیاز و حدود 2 درصد ارزش سرمایه‌ای راه‌های همسنگ استان را در بر می‌گیرد.

به گفته وی، امسال تاکنون از مجموع اعتبارات ملی و استانی حدود 250 میلیارد ریال اعتبار در بخش نگه‌داری و ایمن‌سازی راه‌ها ابلاغ شده است.

ا‌نتهای پیام/2300/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول