اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

55 اکیپ راهداری در جاده‌های استان زنجان مستقر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: 55 اکیپ راهداری در جاده‏‌های استان زنجان مستقر شده است.

55 اکیپ راهداری در جاده‌های استان زنجان مستقر شده است

حافظ باباپور امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 27 راهدارخانه در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 55 اکیپ با 196 دستگاه ماشین‎آلات در راهدارخانه‏‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مستقر است، خاطرنشان کرد: 415 نفر از نیروها و پرسنل نیز در این راهدارخانه‏‌ها مستقر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه 5 هزار و 600 راه اصلی، فرعی و روستایی در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: گردنه‏‌های مهمی نیز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارشی که در محورهای مواصلاتی استان اتفاق افتاده بود 756 کیلومتر از گردنه‏‌های استان برف‏‌روبی شده است، تصریح کرد: نمک‌پاشی و مخلوط نمک و ماسه نیز اجرا شده است.

باباپور با بیان اینکه محور جدید زنجان به طارم برای نخستین بار در سال‌جاری به بهره‎برداری رسیده است، یادآور شد: یک پیمانکار اختصاصی برای این محور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حدود 40 کیلومتر از محور جدید زنجان به طارم نمک‌پاشی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه به منظور تکمیل راهدارخانه محور جدید زنجان به طارم 2 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، ادامه داد: در حال حاضر در روستای "تهم" مکان مناسبی اجاره و 15 دستگاه ماشین‎آلات در این مکان مستقر شده است.

* پاشیدن 20 هزار تن نمک در جاده‏‌های استان زنجان

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 20 هزار تن نمک در جاده‎های استان زنجان پاشیده شد، خاطرنشان کرد: نمک‌پاشی سبب تخریب جاده، علائم، رویه و زیرسازی آسفالت و ابنیه‎ها می‏‌شود.

وی ادامه داد: این نمک‏‌ها همچنین به سفره‏‌های زیرزمینی نفوذ یافته و یا تبدیل به گردهای هوایی شده و از نظر محیط زیستی مضر است.

باباپور با تاکید بر اینکه ارزش راه‎های استان زنجان بیش از 100 هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: این سرمایه باید برای نسل‎های آینده نگهداری شود.

وی فرهنگ‎سازی برای استفاده بهینه از راه‎های مواصلاتی را در سال‌جاری ضروری برشمرد و خاطرنشان شد: ذخیره نمک نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان میزان اعتبارات استان زنجان را در سال‌جاری محدود اعلام کرد و افزود: فقط 20 درصد از اعتبارات تاکنون تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: در سیل اخیر 130 میلیارد ریال به ابنیه‎های استان زنجان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول