اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون زنجان:

همکاری‏های کشاورزی اتاق تعاون زنجان با اوگاندا توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون زنجان گفت: همکاری‏های بخش کشاورزی اتاق تعاون زنجان با کشور اوگاندا توسعه می‏یابد.

همکاری‏های کشاورزی اتاق تعاون زنجان با اوگاندا توسعه می‌یابد

محسن جاویدان امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: گروه زنجان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با هیئت منتخب کشور اوگاندا در زمینه همکاری‏های حوزه کشاورزی رایزنی‏های بسیاری داشته‏ و پیشنهاد‏های سازنده‏ای در جهت افزایش همکاری‏ها فی‏مابین ارائه کرده است.

وی یکی از پیشنهاد‏های مهم گروه زنجان به هیئت اوگاندا را افزایش همکاری در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در همین راستا گروه زنجان در حال حاضر قرارداد دو جانبه‌ای تنظیم کرده که در آن 4 هزار و 500 هکتار از اراضی این کشور برای کشاورزی اختصاص یافته است.

دبیر اتاق تعاون زنجان با بیان اینکه در سال گذشته مزرعه مذکور قادر به برداشت 552 تن ذرت شد و 35 تن ذرت پیوندی در محل فروخته شد، یادآور شد: همچنین 500 هزار اصله درخت توت برای تولید ابریشم کاشته و 100 بز مادر دو رگه نیز به این مزرعه منتقل شده است.

جاویدان در زمینه پیشنهاد‏های گروه زنجان برای توسعه همکاری‏ها در بخش کشاورزی گفت: توسعه روش‏های کشاورزی در اوگاندا به صورت صنعتی از طریق مکانیزاسیون کشاورزی برای دستیابی به بازارهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، روش‌های سنتی و نوین کشت هر دو برای ذرت، دانه‌های روغنی، غلات، آفتابگردان و کرم ابریشم هدف‌گذاری شده است.

وی به همکاری با دولت و بانک‌های خصوصی اوگاندا تحت شرایط مورد توافق اشاره کرد و گفت: توزیع تراکتور به صورت اجاره‌ای برای زارعین محلی برای حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی و توافق برای واردات از جمله مباحث مطرح شده است که در زمینه جزئیات آن در جلسات آینده تبادل نظر خواهد شد.

جاویدان خاطرنشان ‏کرد: افزایش فعالیت‏های بخش کشاورزی متخصصین زنجانی در این بخش با توجه به ظرفیت‏های توسعه کشاورزی اوگاندا فرصت مناسبی برای گروه زنجان بوده که اتاق تعاون در تلاش برای ایجاد زمینه‌های همکاری مناسب در این بخش است.

وی همچنین بر ارتقاء همکاری اتاق تعاون زنجان با هیئت اوگاندا تاکید کرد و گفت: گروه زنجان پیشنهاد‏هایی برای توسعه همکاری‏ها در بخش‌های مختلف ارائه داده که توافقات خوبی در آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/73002/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول