اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

آموزش و پرورش به سهمیه 3 درصدی اشتغال معلولان بی‌اعتنا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با انتقاد از آموزش و پرورش در بی‌توجهی به سهمیه سه درصد اشتغال ویژه معلولین خواستار همراهی این مجموعه در استان با هدف اشتغال معلولین و احقاق حق آنها شد.

آموزش و پرورش به سهمیه 3 درصدی اشتغال معلولان بی‌اعتنا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در آستانه روز جهانی معلولین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بحث سه درصد اشتغال ویژه معلولین از محل استخدام دستگاه‌های دولتی به حدی پایین است که باید سقف استخدامی حداقل به 30 نفر برسد تا ما بتوانیم یک نفر سهمیه خود را در جذب نیروها شاهد باشیم و یا نسبت به این امر اهتمام داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در استخدام‌های زیر 30 نفر وجود این سهمیه بی‌معنا بوده و واقعاً جایگاه خود را از دست می‌دهد به طوری که ما در سال‌های گذشته تنها 42 نفر جذب نیرو از محل سهمیه سه درصدی را برای معلولین شاهد بودیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس آمار کارگزینی دستگاه‌های اجرایی تاکنون 241 نفر از محل سهمیه سه درصد استخدامی دستگاه‌های اجرایی معلول وارد سیستم اداری شده و به استخدام در‌آمده است.

احمدیان از همکاری خوب برخی دستگاه‌های اجرایی در توجه به این سقف استخدامی خبر داد و گفت:‌ ما به جز آموزش و پرورش که در احیای این سه درصد مشکل داریم با هیچ دستگاه‌ دیگر درگیر نیستیم چرا که اکثر دستگاه‌ها نظیر بهداشت و درمان،‌ استانداری، مدیریت برق استان، تامین اجتماعی و ... به تعهدات خود عمل کرده‌اند و تنها آموزش و پرورش به این سهمیه گردن نمی‌نهد.

این مسئول عنوان کرد:‌ با رایزنی‌های وزارتی هنوز این مشکل حل نشده چرا که آنها مدعی هستند در عرصه تدریس باید سلامت جسمی افراد برقرار باشد در حالی که سازمان بهزیستی نظری متفاوت‌تر دارد چرا که بسیاری از معلولان به رغم معلولیت جسمی از قدرت تکلم انتقال مطالب به خوبی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: البته برای جذب نیرو به عنوان کادر اداری مشکلی وجود ندارد به طوری که در شهرهای مختلف استان اردبیل در دستگاه آموزش و پرورش جذب شده و مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول