اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان:

پرونده پولشویی بهزیستی هرمزگان در مرحله صدور حکم قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان با بیان اینکه ضعف مدیریت در بهزیستی استان سبب شده است که کسی در تهران پیگیر درخواست‌های معلولان نباشد، گفت: پرونده پولشویی مربوط به بهزیستی هرمزگان در مرحله صدور حکم قرار دارد.

پرونده پولشویی بهزیستی هرمزگان در مرحله صدور حکم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشید معنایی پیش از ظهر امروز در حاشیه تحصن معلولان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف معلولان هرمزگانی از تحصن در بهزیستی هرمزگان اظهار داشت: محوریت این تحصن با هدف بررسی و پاسخگویی مسئولان بهزیستی هرمزگان پیرامون امور اشتغال، مسکن و دیگر مایحتاج ضروری معلولان استان است که به عقیده ما به ویژه طی یک سال اخیر مورد بی‌توجهی کامل قرار گرفته است.

وی افزود: به عنوان نمونه طی نشستی در جریان سفر چهارم ریاست جمهوری به هرمزگان مصوب شد که به هر مددجو مبلغی معادل چهار میلیون تومان برای پرداخت به تعاونی‌های مسکن معلولان در نظر گرفته شود.

مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان ادامه داد: از این محل تاکنون یک 650 میلیون و یک 150 میلیون به بهزیستی هرمزگان اختصاص یافته که مدیر کل این سازمان اعتبارات مربوطه را به صورت بلا برداشت به حساب مددجویان در شهرستان‌های مختلف ریخته است.

وی با بیان اینکه تنها در استان دو تعاونی انجمن ضایعات نخاعی و ناشنوایان برای احداث مسکن فعال است، بیان داشت: این عمل بهزیستی هرمزگان سبب شده است که، مددجویان که در شهرستان‌ها پول به حساب آنها ریخته شده و عضو هیچ تعاونی نیستند نتوانند صاحب مسکن شوند.

معنایی ادامه داد: این در حالی است که مسئولان بهزیستی استان این امر را جزو عملکردهای خود معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد: جلسات مورد نیاز برای رفع مشکلات مسکن معلولان برگزار نشده است و به همین دلیل در حال حاضر این حوزه به مشکل برخورده است.

این مسئول افزود: همچنین تسهیلات 12 میلیون تومانی یارانه مسکن که مقرر شده بود به معلولان استان اختصاص یابد نیز، در هرمزگان مغفول مانده و خواهان پیگیری مسئولان است.

نماینده جامعه معلولان هرمزگان با بیان اینکه عدم جذب اعتبارات و  پیگیری‌های لازم توسط مدیر کل بهزیستی استان، یکی از ضعف‌های اصلی مدیریتی وی است، اضافه کرد: متاسفانه بعضا به دلیل عدم آگاهی کافی معلولان از حقوق خود حرف‌هایی با هدف عوام فریبی بیان می‌شود.

معنایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر پرونده پولشویی 900 میلیون تومانی اعتبارات اضافه کار کارکنان بهزیستی در دادگاه مطرح و باز است، بیان داشت: در واقع طبق تحقیقات به عمل آمده اعتبار مذکور به حساب واحد مشارکت‌های بهزیستی هرمزگان انتقال داده شده است.

به گفته وی برداشت از حساب واحد مشارکت‌های بهزیستی تنها با امضا مدیر کل شدنی است و نیاز به امضا ذی‌حساب و یا امضا دوم ندارد.

معنایی ادامه داد: سپس این اعتبار از واحد مشارکت‌ها خارج و به صورت غیرقانونی به حساب مؤسسات جهش و کوثر ریخته شده است که قصد بر این بوده که با چک مجددا این پول‌ها به بهزیستی برگردانده شود و در راستای خرید ساختمان برای سازمان مرکزی در کیش هزینه شود.

وی بیان داشت: با ورود اداره بازرسی در همین راستا پرونده‌ای تشکیل شده و پرونده نیز در مرحله حکم قرار دارد.

معنایی یادآور شد: با ورود سازمان بازرسی فعلا اعتبار مذکور و هزینه‌کرد آن متوقف شده است. همچنین در حوزه اشتغال نیز علی‌رغم فعالیت یک مرکز آموزشی معلولان در مرکز استان، اما اعتبارات آموزش که برای هر معلول برابر 50 هزار تومان است از طرف بهزیستی اختصاص داده نمی‌شود.

معنایی یادآور شد: در قانونی دیگر نیز آمده است که برای آموزش هر معلول در سایر موسسات فنی و آموزشی باید اعتباری معادل 150 هزار میلیارد تومان به صورت ماهیانه پرداخت شود و این در حالی است که این اعتبار نیز به 15 هزار تومان خلاصه شده است.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون نتیجه تحصن افزود: معلوم نیست چرا مدیر کل بهزیستی هرمزگان تا روزهای قبل وعده‌هایی را که امروز مبنی بر تامین یک روز تجهیزات داد، عملیاتی نمی‌کرد.

نماینده جامعه معلولان هرمزگان گفت: طی ماه‌های گذشته مقرر شد که بهزیستی 150 میلیون تومان برای لوازم بهداشتی معلولان کل استان اختصاص دهد که با وجود تقبل 70 میلیون از این اعتبار توسط خود معلولان اما کماکان بهزیستی از سهم خود تنها 20 میلیون تومان را پرداخت کرده است.

وی بیان داشت: 100 میلیون از اعتبارات درمان زخم بستر نیز کماکان پرداخت نشده است. همچنین هیچکدام از معلولان در استان تاکنون موفق به تمدید بیمه تکمیلی خود نشده‌اند.

مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان در ادامه افزود: در پی سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان مقرر شدکه از محل 100 خودرو ون ویژه حمل معلولان که این سازمان از چین وارد کرده سه عدد خودرو به هرمزگان اختصاص یابد.

به گفته معنایی طبق بررسی‌های به عمل‌ آمده و بنا بر گفته مسئولان بهزیستی کشور تاکنون برای دریافت این تعداد ون هیچ اقدامی از طرف مسئولان بهزیستی هرمزگان صورت نگرفته است.

وی در پایان افزود: در واقع روز جهانی معلول فرصتی است تا صدای معلولان و خواسته‌های آنان به گوش مسئولان برسد اما متاسفانه در هرمزگان برخی‌ها نمی‌خواهند این صدا را بشنوند.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول