اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور:

پایه‌ریزی بیمه کشاورزی ره‌آورد انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: پایه‌ریزی بیمه کشاورزی در زمینه کاهش و جبران خسارت و تحقق سیاست‌های بخش کشاورزی ره‌آورد انقلاب اسلامی است.

پایه‌ریزی بیمه کشاورزی ره‌آورد انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل جوادیان یکشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی بیمه کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه بیمه کشاورزی سعی در کاهش ضایعات محصولات و سرمایه بهره‌برداران دارد، اظهار داشت: همراه بودن صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی عامل مهم در پیشبرد اهداف بیمه محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین راه‌های مقابله با کاهش آسیب‌های بخش کشاورزی که بیشتر بر اثر عوامل و حوادث غیرمترقبه پیش می‌آید، اجرای سیاست‌های توسعه بخش کشاورزی، منطقه‌ای کردن کشت، ترکیب کشت مطلوب و ترویج روش‌های نوین کشاورزی است.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی در 10 سال گذشته رشد بسیار مطلوبی را در حوزه دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت و غرامت به بیمه شدگان داشته است، بیان کرد: توسعه کمی صندوق بیمه کشور در سال زراعی 90-89 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد رشد داشته است و پرداخت چهار برابر حق بیمه دریافتی غرامت به خسارت دیدگان حوزه کشاورزی در سال گذشته نشان از این موضوع دارد.

جوادیان ادامه داد: ایران از نظر تعداد محصولات زیرپوشش در حوزه بیمه کشاورزی رتبه دوم را دارد، از لحاظ سطح زیر کشت رتبه چهارم و رتبه پنجم را در تعداد بهره‌برداران دنیا دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی نیز گفت: صنعت بیمه در بخش کشاورزی دارای سابقه‌ای دیرینه در کشور است که برای توسعه این صنعت باید فرهنگ‌‌سازی کرد.

محمدرضا عاشوری با اشاره به اینکه بیمه ابزاری مهم برای جبران خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در بخش کشاورزی است، خاطر نشان ساخت: در شرایط امروز که کشور تحت فشار تحریم‌های دشمنان قرار گرفته بیمه سپری مستحکم در مقابل خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه است.

وی با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهکاری نوین در مقابله با خطرات بخش کشاورزی و کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان است، تاکید کرد: نوسانات تولید، سابقه خسارت، بدهی و نرخ حق بیمه از جمله متغیرهای تمایل و ترغیب به بیمه است که باید مورد توجه کشاورزان و بهره‌برداران قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه این هم‌اندیشی با اشاره به اینکه افزایش ضریب امنیت غذایی، پایداری و استقلال در تولیدات محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پایداری و استمرار تولید و پایین آوردن ریسک پذیری در کشاورزی از جمله آن‌ها است، گفت: بیمه محصولات کشاورزی ریسک پذیری در محصولات کشاورزی و دامی را کاهش می‌دهد و از ضرر و زیان و خسارت‌های احتمالی به بهره‌برداران جلوگیری می‌کند.

عباس مظفری با بیان اینکه کاهش خطرپذیری و اطمینان از دست‌یابی به محصولی مناسب از راهکارهای رسیدن به امنیت غذایی است، اظهار داشت: به دلیل حوادث غیر مترقبه که کشور ما در معرض آن قرار دارد متاسفانه بخش کشاورزی دارای آسیب پذیری بالایی است که باید برای اطمینان کشاورزان به منظور سرمایه گذاری در این بخش بهره‌برداران بخش کشاورزی را از خصوصیات بیمه کشاورزی آگاه سازیم.

وی تصریح کرد: استان مرکزی با 1.8 درصد از جمعیت کشور و 5 درصد تولید محصولات کشاورزی همچون انار، گل و گیاهان زینتی و حبوبات و... باید با بیمه کردن محصولات کشاورزی، دامی و مرغداری‌ها همچنین زیرپوشش قرار دادن مزارع و باغات از ایجاد مشکلات و خسارات احتمالی در بخش کشاورزی جلوگیری کند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه آشنایی و آگاه سازی در زمینه اهمیت و دانش بیمه در بین بهره‌برداران بخش کشاورزی با نشست‌های آموزشی و هم‌فکری و هم‌اندیشی سازنده می‌تواند از خسارت‌های کشاورزان جلوگیری کند، گفت: اطلاع‌رسانی در مورد خصوصیات بیمه یک امر ضروری و مهم می‌باشد و این مهم با فرهنگ سازی صحیح و  مناسب امکان‌پذیر است.

محسن صفدری اظهار داشت: استان مرکزی در سال جاری اولین استان در مورد پرداخت غرامت‌ها و نهایی کردن قیمت غرامت‌ها در کشور بوده است.

انتهای پیام/87001/ت/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول