اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

70 درصد زنان مبتلا به ایدز از همسران معتاد به شیشه آلوده شده‌اند

خبرگزاری فارس: کارشناس بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 70 درصد از زنانی که به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند از همسر معتاد به مواد مخدر شیشه آلوده می‌شوند.

70 درصد زنان مبتلا به ایدز از همسران معتاد به شیشه آلوده شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، مرجان مشکات عصر یکشنبه در جلسه کارگروه شورای سلامت و بهداشت استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: تاکنون 25 هزار نفر ایرانی مبتلا به بیماری ایدز در کشور شناسایی شده‌اند، اما تخمین زده می‌شود که این تعداد چهار برابر این تعداد موجود است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیرانه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، افزود: این برنامه به صورت کشوری انجام می‌شود.

کارشناس بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: پنج کمیته فنی بر اساس استراتژی‌ها تعریف شده است که هر سه ماه یک بار این کمیته تشکیل جلسه می‌دهد.

وی ادامه داد: کمیته پایش و ارزیابی توسط سازمان زندان‌ها، بهزیستی، آموزش و پرورش و معاونت بهداشت تشکیل می‌شود.

مشکات گفت: کمیته مراقبت و درمان با به کارگیری تشخیص سریع ایدز در مراکز منتخب سازماندهی وضعیت بیماران ایدز در زندان‌ها مستقر و با هماهنگی جهت آزمایش ایدز در کمپ‌های درمان اجباری و تشخیص این بیماری در عرض 20 دقیقه برای زنان باردار را انجام می‌دهد.

وی همچنین در ادامه خبر از کمیته حمایت اجتماعی پس از پنج سال توسط بهزیستی خبر داد و افزود: این کمیته وظیفه تسهیل پذیرش کودکان آلوده به ایدز در مهد کودک‌ها را با همکاری کمیته امداد و بیمه کردن رایگان بیماران بر عهده دارد.

کارشناس بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین راهکار در زمینه ایدز دانست و گفت: برگزاری جشنواره آموزشی ایدز در دانشگاه هنر، آموزش هسته‌ای در دانشگاه‌‌ها، ارسال پیامک به دانشجویان از جمله مهم‌ترین اقدامات این کمیته است.

وی تاکید کرد: صدا و سیما بیشترین تأثیر را در کاهش بیماری‌های پر خطری همچنین ایدز دارد.

مشکات به دیگر کمیته کاهش آسیب و راه‌اندازی مجدد مرکز شاهین شهر اشاره و گفت: تقویت فعالیت‌های مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر از اقدامات مهم آن است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده 70 درصد زنان مبتلا به بیماری ایدز همسران معتاد به مواد مخدر شیشه بوده‌اند.

کارشناس بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در همین راستا کارناوالی متناسب با بیماری ایدز در منطقه حصه اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/2301/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول