اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش‌بینی کرد

تولید 25 هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش‌بینی کرد تا میزان تولید گوشت قرمز طی امسال به 25 هزار و 875 تن برسد.

تولید 25 هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

علی مبارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه خراسان شمالی از قطب‌های مهم دامپروری کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: همه ساله بخشی از تولیدات گوشت قرمز استان از استان خارج می‌شود.

وی همچنین میزان تولید گوشت در استان طی سال گذشته را افزون بر 25 هزار تن عنوان کرد.

مبارکی با اشاره به وجود دو میلیون و 683 هزار و 844 رأس دام سبک و 127 هزار و 978 رأس دام سنگین و سه هزار و 133 نفر شتر تصریح کرد: این تعداد دام در سطح دامداری‌ها و عشایر این استان پرورش می‌یابند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای تولید شیر در خراسان شمالی پیش بینی کرد تا تولید شیر در این استان در سال جاری از 191 هزار و 700 تن فراتر رود.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، پارسال بیش از 182 هزار تن شیر در استان تولید و به مصرف واحدهای تبدیلی و تکمیلی و همچنین مردم رسید.

به گزارش فارس،همه ساله بخشی از دام‌های استان به صورت زنده با مجوز دامپزشکی از خراسان شمالی به استان‌های شمالی و تهران انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/63002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول