اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گوشت شتر‌مرغ همانند گوشت بلدرچین و بوقلمون به عنوان کالای خاص است و نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد.

نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد

علی‌اکبر نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان عدم وجود تشکل را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در راستای فعالیت شترمرغ داران دانست و اظهار کرد: شترمرغ داران برای فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی اقتصادی خود نیازمند برخورداری از تشکل و شرکت تعاونی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 5 هزار و 290 قطعه شتر‌مرغ ثبت شده در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ استفاده از گوشت شتر‌مرغ در میان مردم تبیین نشده و سرانه مصرف هر نفر از گوشت شتر‌مرغ بسیار پایین و محدود است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه 25 واحد پروانه‌دار در سطح استان در راستای پرورش شتر‌مرغ فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین 40 واحد بدون پروانه‌دار نیز در سطح استان در این زمینه فعالیت می‌کنند و فعالیت واحد‌های بدون پروانه تنها به میزان پرورش یک یا دو قطعه شتر‌مرغ است.

وی با تاکید بر اینکه اکثر تخم‌های شتر‌مرغ به جوجه تبدیل می‌شوند و تنها تعداد محدودی از تخم شتر‌مرغ‌های بدون نطفه به عنوان خوراکی مورد مصرف قرار می‌گیرند، اضافه کرد: 20 درصد از تولید گوشت شتر‌مرغ کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

نجفی با اشاره به اینکه بیشترین تولید گوشت و پرورش شتر‌مرغ در استان در مناطق نجف‌آباد، تیران و کرون، شهرضا، برخورار و شاهین‌شهر و منطقه کوهپایه صورت می‌گیرد، تاکید کرد: گوشت شتر‌مرغ همانند گوشت بلدرچین و بوقلمون به عنوان کالای خاص است و نظارتی بر قیمت گوشت شترمرغ صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت شتر‌مرغ به میزان عرضه و تقاضای محصولات تولیدی شتر‌مرغ است، افزود:در حال حاضر قیمت گوشت شتر‌مرغ 25 هزار تومان و تخم‌مرغ خوراکی آن نیز کیلویی 10 هزار تومان است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول