اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمایت از طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی

پارس‌آباد به قطب تولید شترمرغ تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهرستان پارس‌آباد در کنار استعدادها و ظرفیت‌های مناسب تولید محصولات متنوع زراعی می‌تواند به قطب تولید و پرورش شترمرغ در استان اردبیل تبدیل شود.

پارس‌آباد به قطب تولید شترمرغ تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد عصر امروز در جریان بازدید از طرح توسعه شترمرغ در این شهرستان اظهار داشت: هم اکنون یک واحد تولید و پرورش شترمرغ در این شهرستان فعالیت می‌کند که در این واحد 200 نفر شترمرغ نگهداری می‌شود.

حسن روحی افزود: با پرورش شترمرغ در این مرکز تاکنون 16 تن محصولات متنوع و گوشت لذیذ و کم چربی شترمرغ به بازار عرضه شده است.

وی تصریح کرد: گوشت شترمرغ به دلیل پایین بودن چربی مازاد و همچنین کلسترول خون و داشتن آهن و همچنین مواد پروتئینی متعدد سالم‌ترین گوشت در بین محصولات گوشتی می‌باشد که گرایش به پرورش شترمرغ در این شهرستان رو به افزایش است.

روحی در ادامه خاطر نشان کرد: از پوست این حیوان در صنعت چرم‌سازی و همچنین از تخم‌مرغ آن نیز با وزن پنج کیلوگرم استفاده‌های فراوان می‌شود که به نظر می‌رسد با این شرایط گرایش به تولید و پرورش این حیوان اهلی افزون‌تر شده است.

این مسئول اضافه کرد: ما در کارگروه بخش کشاورزی سعی داریم از تولیدکنندگان و صاحبان عرصه‌های تولید محصولات متنوع حمایت لازم را داشته باشیم و با پرداخت تسهیلات در حوزه زراعت، باغبانی، دام، آب و خاک و ارتقای مکانیزاسیون بخش عظیمی از بیکاری جوانان منطقه را مهار کنیم.

وی به معرفی طرح‌های مختلف از طریق جهاد کشاورزی به بانک عامل خبر داد و یادآور شد: تاکنون 460 طرح توسعه کشاورزی به تصویب رسیده که رقم اختصاص یافته به آنها 28 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اعلام اینکه طرح‌های توسعه پرورش دام، طیور، شترمرغ و بوقلمون در دستور کار می‌باشد، بیان کرد: ما همچنان طرح‌های زیر 30 میلیون تومان را در شهرستان مصوب می‌کنیم تا به سرعت زمینه جذب و توسعه آنها فراهم آید.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول