اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج خبر داد

بهره‌برداری کامل از 67 پروژه مصوب سفر رهبری در شهرستان سنندج

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج گفت: تعداد 67 پروژه از مجموع 146 پروژه سفر رهبری به بهره‌برداری رسیده و 79 پروژه هم به طور میانگین بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهره‌برداری کامل از 67 پروژه مصوب سفر رهبری در شهرستان سنندج

ولی‌الله میرزایی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه این پروژه‌ها در 9 سرفصل تعریف ‌شده و در ‌حال پیگیری هستند میزان اعتبارات آنها را نامشخص عنوان کرد.

فرماندار سنندج در رابطه با مصوبات سفر دوم هیئت دولت، میزان پیشرفت آن را 37.42 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان پیشرفت از مجموع 163 پروژه تعریف شده در 34 دستگاه اجرایی حاصل شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 61 پروژه از این تعداد، میزان پروژه‌های در حال اجرا را 102 پروژه عنوان کرد و ادامه داد: 16 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصد و بالاتر و 52 مورد بدون پیشرفت فیزیکی و فاقد اعتبار هستند.

میرزایی‌اصل 17 پروژه را در حد مصوبه عنوان کرد و گفت: در این موارد اطلاعات استعلامی از ادارات با داده‌‌های ارسالی از استانداری منطبق نبوده که از طریق فرمانداری در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: 28 پروژه از تعداد فوق‌الذکر مربوط به بخش مرکزی و 8 پروژه نیز در بخش کلاترزان شهرستان سنندج است.

میرزایی‌اصل مجموع اعتبارات مصوبات دور اول سفر هیئت دولت را بیش از 102 میلیارد تومان و میزان تحقق پروژه‌های مربوط به آن را 77.3 درصد از مجموع 194 پروژه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از این میزان 150 پروژه به بهره‌برداری رسیده و 44 مورد در حال اجراست، خاطرنشان کرد: از این تعداد 23 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصد و بالاتر هستند.

فرماندار سنندج ادامه داد: از محل اعتبارات تملک دارایی سال‌های 87 و 88 و 89 برای 47 پروژه تامین اعتبار شده که هزینه ساخت 6 پروژه آن از محل تملک دارایی سال 89 تامین شده است.

وی در رابطه با میزان تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری مجموع اعتبارات این طرح‌ها را 147 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار برای 146 پروژه اختصاص یافته است.

میرزایی‌اصل خاطرنشان کرد: از این تعداد 67 پروژه به ‌صورت کامل و 100 درصدی اجرا و به بهره‌برداری رسیده و 79 پروژه هم به طور میانگین بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ساخت ‌و سازهای غیرمجاز  عامل مشکلات حواشی شهر سنندج

فرماندار سنندج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان مشکلات نواحی منفصل شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرستان سنندج پرداخت و دلایل مختلفی را در این قضیه مؤثر دانست.

وی از کمبود تاسیسات زیربنایی و انشعابات مربوطه به علت ساخت ‌و سازهای غیرمجاز و به موازات آن عدم صدور پروانه از سوی شهرداری به عنوان نخستین عامل پدید آورنده مشکلات در این خصوص یاد کرد.

میرزایی‌اصل کمبود تاسیسات روبنایی مانند مراکز بهداشتی، آموزشی، تجاری، مذهبی و خدماتی، فضای سبز، شبکه معابر مناسب و روشنایی مربوطه را به دلیل کاربری‌های غیرمجاز و تبدیل شدن زمین‌های مناسب به مسکونی را دومین عامل مهم در این باره برشمرد.

فرماندار سنندج همچنین عدم وجود جاده‌های دسترسی مناسب به منظور تردد به شهرستان سنندج، کمبود وسائل نقلیه عمومی، نبود مراکز انتظامی کنترل تخلفات و کمبود اعتبارات لازم برای برنامه‌ریزی و ساماندهی این مناطق را از جمله مواردی دانست که بر مشکلات نواحی منفصل شهری افزوده است.  

میرزایی‌اصل در خصوص اعتبارات تخصیص یافته از سوی بانک جهانی برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی به شهرستان سنندج با بیان اینکه این بودجه از طریق سازمان عمران و مسکن‌سازان هزینه شده است، گفت: از محل 140 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی شهرستان، سه باب مدرسه 9، 16 و 20 کلاسه در نواحی فرجه، تقتقان و عباس آباد و یک باب کتابخانه در عباس‌آباد احداث شده است.

وی همچنین بهسازی معابر، شبکه آب و فاضلاب، ایجاد روشنایی و توانمندسازی بافت حاشیه شهر سنندج را دیگر محل هزینه کرد این بودجه عنوان کرد.

فرماندار سنندج در پایان با بیان اینکه تمامی اعتبار تخصیص یافته هزینه شده است از پیشرفت فیزیکی 100 درصدی و بهره‌برداری از آن خبر داد.

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول