اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گیلان خبر داد

آغاز طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گیلان از آغاز طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی استان خبر داد.

آغاز طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرشته انسان دوست در جلسه آمار و اطلاعات استانداری استان با اشاره به آغاز طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی اظهار کرد: این طرح از روز گذشته آغاز شده است و تا 30 آذرماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آخرین سرشماری عمومی کشاورزی در سال 82 انجام شده بود، تصریح کرد: امسال آزمایش سرشماری کشاورزی در سه استان آذربایجان شرقی، فارس و گیلان اجرا می‌شود.

این مسئول، درباره اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی اضافه کرد: تمام فعالیت‌های کشاورزی زیر نظر مدیریت واحدی قرار دارد که بهره‌برداری کشاورزی نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی بزرگ کشاورزی و دامداری و فعالیت‌های کشاورزی خانوارها که به شیوه سنتی و در وسعت کم انجام می‌شود نیز جزو بهره‌برداری کشاورزی محسوب می‌شوند و زیرپوشش طرح مذکور قرار می‌گیرند.

انساندوست، درباره ضرورت اجرای طرح سرشماری مذکور خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی، داده‌های استاندارد برای تبادل اطلاعات با سازمان‌های آماری بین‌المللی را فراهم می‌کند و اطلاعات جمع‌آوری شده در قالب گزارش‌های آماری در شبکه اطلاع‌رسانی در اختیار برنامه‌ریزان، مدیران، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی را با استفاده از تبلیت به جای پرسشنامه‌های کاغذی ذکر کرد و گفت: تبلیت یک نوع رایانه قابل حمل و کوچک و دارای صفحه لمسی است که برای نخستین بار در این سرشماری آزمایشی استفاده می‌شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گیلان با تصریح بر اینکه بهره‌برداران کشاورزی باید پاسخگوی چند سؤال در طرح مذکور باشند، یادآور شد: در سرشماری عمومی کشاورزی 819 قلم اطلاعاتی توسط ماموران آمارگیر از کشاورزان پرسش می‌شود که شامل فهرست نام و نشانی بهره‌برداران کشاورزی از بهره‌برداران حقیقی و حقوقی، سن، میزان سواد، کاربری اراضی کشاورزی سطح کشت، مقدار تولید محصولات سالانه و دائمی، تعداد انواع درختان بارور و نهال، مقدار تولید محصولات باغی و مساحت، تولید محصولات گلخانه‌ای و ... است.

وی خواستار همکاری و همراهی کشاورزان در اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی و ارائه اطلاعات و پاسخ درست از  طرف آنها شد و خاطرنشان کرد: اطلاعات درست برای کمک به سرشماری سال 92 و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و بهبود وضعیت کشاورزی کشور و برطرف شدن مشکلات این بخش تاثیر مهمی دارد.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول